Mina C. pearsei har lekt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke Jarhl
    Användare
    • april 2002
    • 2277

    #16
    Lite info,Dag 2 nu till ändå några möglade rom korn finns där,honan har tagit över omvårdnaden mer nu hanen är i bakgrunden och bryr sig inte lika mycket om det hela ,ska man ta någon notis om det ?Eller är det normalt han rör inte henne utan hon får vara ostörd iaf.
    Micke Jarhl Med akvarium!

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #17
      Micke: Det är första leken och risken finns att hanen inte har befruktat rommen. Vänta och se.

      Kommentar

      • Micke Jarhl
        Användare
        • april 2002
        • 2277

        #18
        Dag 3!Romkakan är desamerad till en bråkdel nu så tyvärr tror jag att det går åt pipan tyvärr. Allt är inte möglat der ser jag men dom släpper från underlaget så dom viftar iväg larverna eller rättare sakt början till larver,man kan urskilja en liten svart prick på rommen som är kvar men något har gått galet tror jag kanske ett 50 tal romkorn kvar nu .Allt det vita är borta åxo jaja that`s life.Det är ju första gången så vi får hoppas på mera.
        Micke Jarhl Med akvarium!

        Kommentar

        • Midas_Tom
          Användare
          • mars 2005
          • 809

          #19
          hur går det nu då? med ägg och allt lyckades det bli några yngel??

          //tom
          //tom

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

          Kommentar

          • Micke Jarhl
            Användare
            • april 2002
            • 2277

            #20
            Värmaren hängde sig så mina frisimmande yngel dog av det blev närmare 35 grader i vattnet så jag var riktigt irreterad hur fasen en ny värmare inte fungerar som den ska.Men jag hoppas på en andra chans för dom har grävt ur samma hörna i karet igen och honans äggläggnings rör är ute!!
            Micke Jarhl Med akvarium!

            Kommentar

            • Midas_Tom
              Användare
              • mars 2005
              • 809

              #21
              hade du ynglena i ett separat akvarium eller gick de i det stora??

              om de var i det stora hur gick det för alla de stora fiskarna??

              //tom
              //tom

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

              Kommentar

              • Micke Jarhl
                Användare
                • april 2002
                • 2277

                #22
                jag hade dom i ett litet kar.Men nu har jag en ny lek i mitt stora kar känns bra,har skärmat av en bit av det nu så nu ska det bli intressant se hur dom sköter om det.ska bli intressant det här
                MJ
                Micke Jarhl Med akvarium!

                Kommentar

                • Midas_Tom
                  Användare
                  • mars 2005
                  • 809

                  #23
                  lycka till säjer jag bara!

                  du får se till att driva upp en ordentlig kull! värkar som att det finns många som vill ha dom!! är kanske en av dom..=)

                  //tom
                  //tom

                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

                  Kommentar

                  • Henrik Giertsen
                    NCS Medlem
                    • augusti 2004
                    • 70

                    #24
                    Jeg ønsker deg lykke til med ditt kull. Jeg har for ett par dager siden tatt opp ett kull fra mine Paersei.

                    Litt avhengig av hvor du bor i Sverige, så burde vi etterhvert byttet litt yngel for å få mixet blod. Mine Pearsei kommer fra Gøteborg nå i våres, så det er muligens at våre foreldrepar også er søsken.
                    Hvor er dine fra?


                    Henrik
                    Henrik Giertsen

                    Kommentar

                    • Micke Jarhl
                      Användare
                      • april 2002
                      • 2277

                      #25
                      har köpt dom av lundensis här på forumet ,tror att gurra G i sthlm har ägt dom innan ,Men tyvärr så var rommkakan borta idag på eftermiddagen fattar inte ett skit vet inte riktigt vad jag gör för fel tyvärr ,Jag bor i södra Halland nära skånska gränsen vid hallandsåsen norr sluttning hehe..Henrik hur bar du dig åt lätt du dom gå med sina föräldrar eller ??
                      mvh

                      MJ
                      Micke Jarhl Med akvarium!

                      Kommentar

                      • Lundensis
                        Användare
                        • mars 2004
                        • 2262

                        #26
                        citat:Mine Pearsei kommer fra Gøteborg nå i våres, så det er muligens at våre foreldrepar også er søsken.
                        Jag tror att alla pearsei i Sverige och eventuellt Norge härstammar från samma sändning som för en del år sen kom in via Simontorp.

                        citat: har köpt dom av lundensis här på forumet ,tror att gurra G i sthlm har ägt dom innan
                        Jag köpte honorna av Gurra G, men hanarna köpte jag hos Lasse i Sandby sommaren 2003.

                        citat:Men tyvärr så var rommkakan borta idag på eftermiddagen fattar inte ett skit vet inte riktigt vad jag gör för fel tyvärr
                        Det behöver inte alls vara du som gör något fel. Det är inte alla centralare som lika lätt bildar stabila par som t.ex. Parachromis-arterna. Det kan bli några misslyckade försök innan de riktigt får till det. Många gånger är det så.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...