Stor CA med Guldsöm?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MickeW
    Användare
    • december 2004
    • 113

    Stor CA med Guldsöm?

    Har fått tipset att Guldsömmen kan gå bra med lite större CA cilklider. Vilka skulle ni rekomendera? Är Trimac för aggressiv? Jagga kanske? Snälla, behöver tips. Vill väldigt gärna hitta någon fin lite större cilkid med Guldsömsparet....

    MickeW
    Då var man medlem....!

    "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar" Konfucius

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898
  • Kalle-Maja
    Användare
    • december 2004
    • 1324

    #2
    Chokladen är en jämnstor polare som verkar populär.

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      #3
      Chokladcikliden är för vek... det är en gentel giant liksom.
      Synspila kanske?
      Anders L

      Kommentar

      • mrgreed
        Användare
        • juli 2002
        • 494

        #4
        Trimac är för tuff och choklad för vek.
        Problemet med guldsöm tycker jag just är att den är för vek för dem tuffa och för tuff för dem veka
        Jag har med framgång haft den tillsammans med Sebraciklider och det brukar gå bra.Visst kan sebror vara riktigt agressiva men om dem är mindre än guldsömmen går det oftast bra.
        Jack Dempsey och kanske Texasciklid borde kunna gå

        /Danne

        Kommentar

        • annahl
          Användare
          • februari 2004
          • 56

          #5
          Hej, jag har mitt guldsöms par med texas ciklider, trimacs och zebra.

          förvisso är guldsöm hanen ett par cm större än de än så små texas och trimacs cikliderna....änsålänge funkar det fint. får se hur det går när de växt till sig.

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            #6
            För länge sedan hade jag guldsöm tillsammans med P Loisellei i ett 375 l kar och det fungerade jättebra.
            Visst, det blev en del strider i karet men oftast så var det uppdelat i 2 delar utan några större problem.
            Guldsömmarna var inget stabilt par som Loisellein men hanen var så pass aggressiv så att han klarade av att hålla stånd mot de andra.
            Jag hade en hel del svärdplantor i karet vilket gjorde att de inte såg varandra hela tiden.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • MickeW
              Användare
              • december 2004
              • 113

              #7
              Cholkladen har jag försökt få tag på här nere i Skåne, men det verkar omöjligt. Ville ha dem till mina hantlar.

              Synspillan och Trimacen är väl egentligen de två som jag är mest intresserade av. Vilken av dessa är då bäst...? Är trimacen för tuff....två olika inlägg...? Är dessa två svåra att få tag på?

              Tack för svaren...MickeW
              Då var man medlem....!

              "Ädelstenen kan inte slipas utan friktion, liksom människan inte kan fulländas utan prövningar" Konfucius

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=329898

              Kommentar

              Arbetssätt...