malawiblandning i 720

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oskar
    Användare
    • augusti 2002
    • 20

    malawiblandning i 720

    hej jag har ett 720 med råda sand och ett sten rös ifrån öland.men jag undrar hur mycket fisk kan jag ha jag har nu :5 st cytocara moorii :5st cykotilapia afra :tropheops sp chilumba 1 par:ps sp zebra makakola 1par:labidochr caelen n kali 1 par :labidochromis tumbi west 2 hanar 3 honor:Labidochromis trewavasae rost 1 par.vad kan jag mer ha kan ni rekomendera en ett par sorter som är rolig .hur är nimbochromis livingstonii magunga går den att få tag i

  • Vannar
    Användare
    • april 2002
    • 339

    #2
    Okej så här hade jag gjort, eftersom du har ett stort akvarium hade jag satsat på många av varje art.

    cytocara moori blir stor och är egentligen ingen mbuna även om den ofta hålls med dessa, men håll dig till fem du.
    C.afra hannar är snygga men honorna är rätt gråtrista 2+3 borde fungera bra.
    Labidocromis (vet inte vilken art du syftar på) men jag hade nog satsat på L.caruleus "golden" dom är väldigt snygga i stora grupper minst tio i alla fall.

    Vad gäller dina två sista så antar jag att det är Labeotropheus trewavasae "thumbi west" och Labeotropheus trewavasae "rost". detta är samma art från två olika lokaler, det avråder jag dig å de strängaste från dom kommer korsa sig i akvariet och det blir fullt kaos...

    Hade enbart satsat på L.trewavasae från thumbi west den är snygg och även snygga honor, du kan ha mer är en hanne men bara en hane kommer vara utfärgad, kanske 3-5 honor, dom är ju snygga dom med med sin O-OB teckning.

    I ditt stora akvarium så kan du nog ha åtminstone en 40-50 individer om du inte har allt för stora arter.

    / Jonas Vannar

    Kommentar

    Arbetssätt...