Överlevande yngel bakom btn modul

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • magic
    Användare
    • oktober 2004
    • 23

    Överlevande yngel bakom btn modul

    Hade lite tur i oturen när jag trodde att alla moori ynglen blivit uppätna men blev glatt förvånad när jag såg 2 yngel i vänstra btn modulen.
    Hade tänkt att suga ut dom med en hävert ner i ett yngelkar med små hål i som ligger i det stora akvariet, på så sätt kan jag försöka suga ut dom ända tills jag får ut dom utan att riskera att det rinner över.
    Är det värt mödan tycker ni att försöka odla dessa två yngel, är det chans att dom kommer att överleva.

    Jag har ju slut på räkmixen och har bara pellets kvar, jag delade 2 minisar o slängde i där bak, hoppas dom hittar dom.

    Några kommentarer ?
    magic
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Jag har lyckats att dra upp ett leptosoma yngel i min btn-modul från ny spottad till 2-3 cm. matar du med räkmix eller pellets som de stora fiskarna smular sönder är det nog inga kymmer att få dem att överleva. Frågan är hur trevligt det är för dem?



    Mvh
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Orppo
      Användare
      • september 2004
      • 518

      #3
      coolt.
      Låt de gå kvar där ett tag tills de växer på sig lite,om du kan få ner käk där.
      Själv har jag pyttesmå ancistrus bakom min bakgrund,som renhållare,och jag tycker inte ett dugg synd om de,för gott om utrymme och gott om mat har de.
      Dom verkar trivas bra där bakom.
      Utrymmet är 1 meter långt.8cm brett 50cm högt,grus,och egen pump=)
      40 Liter 2 malar a 2cm,inte illa.

      Kommentar

      • Nyllet90
        Användare
        • oktober 2004
        • 1133

        #4
        haha.. orppo riktigt coolt! ett mini akvarium i akvariumet!
        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

        Kommentar

        • magic
          Användare
          • oktober 2004
          • 23

          #5
          mm, fast jag ska nog ändå försäka suga ut dom tror jag ,hoppas bara att dom överlever färden, dom har det ju ganska mörkt därinne.
          Sen så sitter ju innerfiltret i samma modul så det skulle ju inte bli så kul för dom om du skulle bestämma sig för att utforska lite längre upp.
          magic

          Kommentar

          Arbetssätt...