SARF:s Riksstämma 2007

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bos
    Användare
    • april 2005
    • 47

    SARF:s Riksstämma 2007

    Kul att ni hade så tevligt i Filipstad. Det var även trevligt på SARF:s Riksstämma i Kungsbacka. Det som var trist var krocken mellan de två arrangemangen. Dessutom var det ju inte första gången detta hände. Nu behövs skärpning på hög nivå. Därför vill jag berätta redan nu att SARF:s Riksstämma år 2007 (inte 2006) kommer att arrangeras på våren av Bollmora Akvarieklubb. Var beredda på en höjdarhelg då.
    Diskfisk
  • Mathias-D
    Styrelsemedlem
    • januari 2003
    • 511

    #2
    Intressantar är väll vart det kommer att vara år 2006?

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      #3
      Lugn Mathias, det är bara varannat år.

      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Hej Bosse. Skulle du kunna skriva nagra ord om den nya SARF-styrelsen?
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • imported_n/a
          Användare
          • oktober 2004
          • 531

          #5
          Hej Bosse!
          Har just skickat dig ett mail,kul detta med SARF,har du något bra diskutips? Förresten Diskus på dig.Mvh Ann-Mari
          bryggan

          Kommentar

          • Bos
            Användare
            • april 2005
            • 47

            #6
            Den nya SARF:styrelsen är så bra att det går inte att skriva nåt. Den måste ses.
            Diskfisk

            Kommentar

            • Mathias-D
              Styrelsemedlem
              • januari 2003
              • 511

              #7
              jaha, det förklarar

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • april 2002
                • 14633

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av Bos

                Den nya SARF:styrelsen är så bra att det går inte att skriva nåt. Den måste ses.


                Som ena halvan i valberedningen sa ar det val min plikt att svara (ratta mig om nagot ansvarsomrade blir fel):

                Ordförande Ingemar Ander Karlskoga
                Sekreterare Mia Landström Uppsala/Göteborg
                Kassör Per Nygren Ransäter
                Ledamot (märken,programcentral) Annika Ylitalo Uppsala
                Ledamot (myndighetskontakter) Ola Åhlander Haninge
                Ledamot (odlingsansvarig) Erik Åhlander Huddinge
                Suppleant (redaktör för SARF-Aktuellt) Jan Knudsen Kumla
                Suppleant (ansvar för SARF-Aktuellt) Ulf Paulsson Glanshammar
                Suppleant (hemsidan, Akvariet på nätet) Jan-Eric Larsson-Rubenowitz Mölndal
                Suppleant (föreningsregistret) Bo Quiding Saltsjö-Boo

                Vem vann SM?
                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • Bos
                  Användare
                  • april 2005
                  • 47

                  #9
                  Styrelsen stämmer och SM i akvaristik vanns av Bollmora Akvarieklubb.
                  Diskfisk

                  Kommentar

                  • Nyllet90
                    Användare
                    • oktober 2004
                    • 1133

                    #10
                    va? SM i akvaristik?
                    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                    Kommentar

                    • Lars-Olof Arvids
                      Användare
                      • juli 2002
                      • 14

                      #11
                      Ja, just SM i akvaristik! Det är en frågetävling mellan de akvarieföreningar som deltar i riksstämman. Varje förening har ett lag på två personer som svara på kluriga fiskfrågor. Som vandringspris har vi en fin buckla som har prytt sin plats i mitt vardagsrum i två år, men alltså nu kneps av Bollmora. Det är bara att gratulera och komma igen nästa gång! Tvåa blev Örebro och vi från Uddevalla akvarieförening blev trea.

                      Det hölls också mycket bra föredrag. Nisse Hilldén pratade om olika fortplantningsstrategier hos fiskar, och Anders Salensjö behandlade ungefär samma ämne men för svenska havsfiskar. Ola Åhlander höll sedan ett högintressant föredrag om ovanliga karpfiskar. En hel del nya barber, rasboror, danio, botior m m har ju kommit de senaste åren, inte minst från Burma som tidigare har varit helt stängt för fiskexport men nu sakta men säkert börjar öppna sig.

                      Att det hela krockade med ciklidstämman är verkligen skandal, så det är förstås bra att ha koll på andra föreningar när man planerar sina större arrangemang. Allra tråkigast tycker jag att det är när det börjar gå rykten om att den ena organisationen medvetet lägger sig i vägen för den andra - jag vägrar att tro på att så har skett! Dock tycker jag inte att det säger så mycket att SARF ska ha sin stämma på våren 2007. De kan väl inte lägga beslag på hela våren???

                      Olle

                      Kommentar

                      • Bilbo
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 1159

                        #12
                        Jag instämmer att det var mycket synd att arrangemangen krockade, och jag är säker på att det inte var planerat med flit.

                        Jag kan oxå meddela att NCS med största sannolikhet kommer att ha sin stämma under våren 2007, eftersom stadgarna säger att årsmötet skall hållas innan april månads utgång. Platsen är inte bestämd!
                        // Magnus Arvidsson

                        Kommentar

                        • Torsten
                          NCS Medlem
                          • september 2002
                          • 647

                          #13
                          Magnus, ha den hemma hos dig vettja!!

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            #14
                            citat:när det börjar gå rykten om att den ena organisationen medvetet lägger sig i vägen för den andra - jag vägrar att tro på att så har skett!
                            Jag kan lugna alla med att det på intet sätt var planerat och att alla inblandade var lika ledsna. Jag som själv anordnat arrangemang av den här typen vet hur blind man kan bli och att man fokucerar på att alla föredragshållare ska kunna samtidigt. Sedan är det på sin plats att skriva att SARF är oskyldiga eftersom att de har mycket längre framförhållning, något som är svårt för NCS med flera internationella föredragshållare.
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • Joakim Draktoft
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 7334

                              #15
                              Kan meddela som representant från NCS styrelse att vi inte gjort något medvetet val med krockande tidpunkt för SARF´s Rikstämma.

                              Ciklidstämman planeras tidsmässigt av arrangerande förening, i det här fallet Karlskoga Akvarieförening och Akvarieteknik och krocken kommenterades av dem i tråden


                              Att SARF och NCS/Arrangerande förening inte språkats vid i samband med planering är förståss olyckligt. Till nästa tillfälle då SARF och NCS håller stämma samma år skall vi förståss dra lärdom av det hela så att det inte görs samma misstag igen.

                              Att det skulle ligga illasinnandes krafter bakom att medvetet se till att dessa krockar förkastar jag helt.
                              Joakim Draktoft
                              f.d Webmaster Ciklid.se
                              ____________________________________________

                              Kommentar

                              Arbetssätt...