fjärilsciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • powerm84
    Användare
    • april 2005
    • 67

    fjärilsciklider

    hm är de någon som odlat på fjärilsciklider e de svårt tipps vorre bra..[]..har just nu 7 fjärilar tesammans i mitt 64 ska försöka mig på att odla på ett par när odlingen med kampfiskarna e över


    www.nogg.se/powerm84
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    #2
    När jag hade en lyckad odling av fjärilar hade jag ett ph på 5 och 30 grader varmt. Jag utfodrade dem med artemia, räkmix, cyklops och granulatfoder.

    Lycka till
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

    Kommentar

    • powerm84
      Användare
      • april 2005
      • 67

      #3
      tack hm ja får försöka se om de går vägen alltid roligt testa någe nytt
      www.nogg.se/powerm84

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • oktober 2004
        • 531

        #4
        Hej!
        Jag har 2 lekpar i ett 98 lit akvarium,ett par har lekt,pH 6,7 värme 28, DH 5-6 fungerar bra,satsar på att odla på Ramirezi.Mvh Ann-Mari
        bryggan

        Kommentar

        • davide
          Användare
          • december 2003
          • 335

          #5
          Mata på och byt vatten. Håll en jämn vattenkvalite så ska du se att du får lek.
          Kollade på ditt akvarium på zoonen. Såg inga flata stenar som de kan lägga ägg på. Det kan underlätta.
          När de väl har börjat leka så kommer de kägga ägg på lite av varje, till och med i gruset. Men till en början kan det vara en god tanke att förse dem med ett lämpligt substrat, så som flata stenar.
          MVH David
          www.Umea.akvarieforening.se | Tanganyika sidan | Zoonen

          Kommentar

          • powerm84
            Användare
            • april 2005
            • 67

            #6
            odlings akvariet jag har där p¨å min sida håller jag på att odla kampfisk i nu därför e de inga flatta stenar men jag ska tänka på de när jag börjar odla fjärilana
            www.nogg.se/powerm84

            Kommentar

            Arbetssätt...