Intressant beteende!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Melina
    Användare
    • juni 2002
    • 55

    Intressant beteende!

    Hej!
    Idag på Spånga storauktion i Stockholm köpte jag 8 st Geophagus brasiliensis som är 4-5,5cm. Dessa har jag nu med mina fullvuxna blåciklider. Jag har aldrig haft några fiskar från Geophagus-släktet och redan efter en halv dag har jag ett en del intressanta beteenden. Jag såg att det va två som gned deras kroppar mot varandra och bet varandra i läpparna och "pussade" (om man kan kalla det så) varandras kroppar. Vet nån om det är två hannar som bråkar eller kan det vara en hona och hane som förbereder sig för lek? En av dem har redan grävt ur en grotta och simmar ut och in i den. Den verkar lite bråkig, eller rättare sagt verkar alla åtta lite bråkiga, fast det kanske är normalt? Eftersom jag inte kan så mycket om deras beteende skulle det vara jättekul om nån kunde berätta lite.

    Mvh Melina
    Mvh Melina
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #2
    Jag kan inte så mycket om just Geophagus men här har du några länkar som kanske kan hjälpa.







    Lycka till...

    Stefan, Skövde

    Kommentar

    • Melina
      Användare
      • juni 2002
      • 55

      #3
      Tack så mycket för dem fina länkarna. Idag när jag kom hem från skolan hade sanden (som är råda 0,4-0, flyttat sig och det fanns högar av sand på vissa ställen och ingen sand alls på andra. Såg lite roligt ut. Även krukorna hade bytt plats. Är riktigt nöjd med mitt köp.
      Mvh Melina

      Kommentar

      Arbetssätt...