Äntligen lek på sp. "spilonotus tanzania"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    Äntligen lek på sp. "spilonotus tanzania"

    Jag är inte den som brukar skriva i gorumet om närmina fiskar leker men igår var det extra kul när en av mina nya favoriter lekte för första gången, nämligen Protomelas sp. "spilonotus tanzania". En brutalsnygg haplis. För er som inte vet vilken det är så kan ni kolla den här:



    Jag såg efterspelet i leken och spelade in en film med min mobil, men det blev nått skumt format (3gp eller nått) som jag bara kunde spela upp i mobilens egna program så jag fatta inte hur man konvertera den heller.

    Det lustiga är att detta är ett vuxet par som jag vann på ett GCG-lotteri (jag brukar aldrig vinna) och är en fisk som jag egentligen inte hade nån koll på alls innan den i stort sett tvingades på mig. Det har blivit till en top 10-favorit på kort tid! Hanen har inte varit aktiv alls med honan innan jag stoppade ner tre jättestenar (som jag nog aldrig får upp igen) i mitt kar härromdan, då jädrar blev det fart...

    Om jag lyckas konvertera filmen till mpeg kan jag ju posta "efterspelet" [:p]
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se
  • Ralph
    Användare
    • maj 2002
    • 736

    #2
    Grattis! Håller med om att den är grymt snygg, en polare har en grupp och dominante hanen är riktigt läcker!

    Kommentar

    • Challe
      Användare
      • december 2003
      • 111

      #3
      Jag håller på att planera för ett nytt malawikar utan mbunas och den här kommer definitivt komma med i min önskelista!

      Kommentar

      • shcolsson
        NCS Medlem
        • januari 2005
        • 256

        #4
        Zaphi,
        3gp filer kan ses med Apple QuickTime.



        Experience is something you get right after you need it.

        Kommentar

        Arbetssätt...