Tilapia Joka

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy J
    Användare
    • januari 2003
    • 28

    Tilapia Joka

    Hej
    Satt igår och läste ett CB med en artikel om denna fisk och blev nyfiken. Undrar om någon har personliga erfarenheter av den och om den finns i någon affär i Sthlm.
    Det säkraste tecknet på att det finns intelligent liv i universum är att ingen försökt kontakta oss.
  • Jan Sørensen
    Användare
    • februari 2005
    • 114

    #2
    Hej Tommy J
    Jeg har igennem årene haft Tilapia joka, flere gange. Første gang var i 1985 da vi for første gang fik den til Danmark. Sidste gang var i 1999. Som dig søger jeg den også, da jeg godt kunne tænke mig at lave et stort Vestafrikansk akvarie igen med flere Cichlidearter, karpelaks og tetra.(Prøvede jeg i et 720.l i 1990 og det var regtigt godt) Tilapia joka er en af de mere fredelige arter i slægten, den bliver ikke volsom stor og kan holdes i planteakvarier, da den ikke er den store planteæder, men mere spiser alger og vandinsekter. Jeg har haft den i et 250.l sammen med Alestes longipinnis , indrettet med rødder, strandsten, og Vallisneria. Det gik fint også når T.b ynglede. Tempraturen var mellem 22 og 28. Sørg for huler, da den både leger frit og i huler. Husk fint grus som bundlag da den graver lidt. Den ynglede fint i vores hårde Københavnervand, så jeres vand er indnu bedre. Levende fodder, alger og Cichlid sticks er godt. Håber at du finder den.
    Mvh.
    Med venlig hilsen.
    Jan Sørensen
    www.vestafrika.dk
    E-mail: D.O.S.T@jubii.dk

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #3
      Gå in på Södermalms akvarieaffär www.sodermalmsakvarieaffar.se och fråga efter den om du inte hittar den i andra affärerna (fanns varken på Akvarielagret eller Akvarieleasing när jag var där sist för någon månad sedan). Ägaren odlade den tidigare och gör det troligen fortfarande.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      Arbetssätt...