Sönderslagen påfågel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilssonnet
    Användare
    • mars 2005
    • 102

    Sönderslagen påfågel

    Jag har totalt sex påfåglar, varav tre är två dm och de andra tre är runt hälften så stora, och dom slåss ibland som bara den! En av de mindre har börjat ta rejäl skada och är vit på flera ställen av all fjäll som har åkt av (dock inte av svamp) och fenorna är rätt så söndertrasade, men den äter som den ska och har inga problem med att simma.

    Ska jag låta den vara kvar (en tag till?) eller ska jag flytta den direkt? Flytt är inget jättebra alternativ då det enda jag har att tillgå är ett 54-liters, visserligen är det inte så många fiskar i det, en Black Ghost på uppväxt och några andra småfiskar, men där kan jag inte ge den så mycket mat. Fast å andra sidan kommer den få en chans att repa sig.

    Hur göra, låta den få stryk och gott om mat eller låta den repa sig med lite mat?
  • svempa
    Användare
    • juni 2004
    • 89

    #2
    Hur stort kar går dom i nu?
    1475L amerika
    2*112L yngel
    150L som jag ej bestämt ännu kom gärna med förslag

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=344738

    Kommentar

    • Nilssonnet
      Användare
      • mars 2005
      • 102

      #3
      540.

      Kommentar

      • Uffeman
        Användare
        • februari 2004
        • 234

        #4
        Kanske du borde tillverka en avdelare och ha denna i karet periodvis så den skadade firren kan vila upp sig ?

        Kommentar

        • Nilssonnet
          Användare
          • mars 2005
          • 102

          #5
          Lite för meckigt, måste riva upp inredningen och köpa något bra som jag kan avdela med, men annars kunde det varit en bra idé.

          Kommentar

          • Redbullen
            Användare
            • februari 2005
            • 734

            #6
            Jag har en påfågel som fått en del stryk under första tiden av mina andra.....Jag vet inte hur längre dina har gått tillsammans..

            Men det har lugnat ner sej nu. och han var också mindre och "sist" in i karet.....

            JAG hade nog stoppar ner stackarn i de lilla karet ett tag så han kan vila upp sej som Ulf P sa...

            Jag gjorde desamma med min, han fick gå i ett 100liters själv i två veckor och äta upp sej.... nu efter det har han mer hull på kroppen och lite mer jävla anammar i sej..

            Nu går dom tillsammans och det är inga problem, visst några tjuvnyp hit och dit men inget allvarligt

            // Peter
            http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

            Kommentar

            Arbetssätt...