mbunas i hink?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blackened
    Användare
    • januari 2005
    • 1042

    #31
    Vad är smidigast om måste åka o köpa ett gäng hinkar också? Och om man absolut inte får ha dom i badkaret så undrar jag varför mina fiskar fortfarande lever? Men vem vet de kanske kommer muteras och få rosa prickar och huggtänder med tiden....

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #32
      Festlig liten diskussion

      Har man hinkar sa ar sjalvklart hinkar det mest smidiga om det bara handlar om en kortare stund. Luftning ar aldrig fel, men inte alltid nodvandigt. Sedan ar ett gang hinkar obligatoriskt for alla akvarister sa det ar bara att rusa ivag och kopa!

      En jattebalja ar forstas jattepraktisk, om man nu har en. Men for en timma sa skulle jag kora pa hinkar.

      Badkar ar lite "overkill" och jag anvander det sjalv endast nar jag ska forvara firrarna utanfor akvariet over natten eller en mycket lang tid.

      Mjallschampo ar giftigt for vattenorganismer vilket talar mot badkar kanske. Annars ar det framst insektsgifter hysteriskt giftiga for vattenorganismer.

      Presenning later lite jobbigt, gor det inte? Sedan kan firrarna fasta och ha sig. De verkar gilla att gora det i veckad plast.

      Sammanfattning: Ingen har fel egentligen sa gor det enklaste och kor garna luftning. titta till firrarna ibland. Ar du en storkonsument av mjallschampo sa ska du kanske undvika badkaret.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Chicke
        Användare
        • maj 2004
        • 497

        #33
        Ja..men grejen e ju att jag måste spara typ 200 liter vatten oxå..därför jag tänkte pressening lät bra
        Men men..får väl bli å åka 20st hinkar nåndag da

        Kommentar

        • Belgarath
          Användare
          • februari 2005
          • 584

          #34
          Då tycker jag att du ska satsa på den där 200liters regntunnan i plast istället..bör finnas på alla större byggmarknader.

          Kommentar

          Arbetssätt...