Apteronotus albifrons

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • reecord
    Användare
    • februari 2004
    • 341

    Apteronotus albifrons

    lite info om denna fisk skulle inte sitta fel.

    hur mycket kostar den?

    kan jag ha den i mitt 425L kar med discus osv?
    Sydamerika
  • reecord
    Användare
    • februari 2004
    • 341

    #2
    för dom som inte vet det latinska namnet så är handelsnamnet "black ghost"
    Sydamerika

    Kommentar

    • anli
      Användare
      • mars 2003
      • 3740

      #3
      120 spänn kan de kosta, de små exemplar man brukar se i affärerna. Rätt trevliga fakiskt, blir mindre blyga när de blir större... surfar under ytan å snappar pellets. Gillar små Hikari pellets, levande mygg och röda mygg. Tyvärr hoppade min ur håven och dog... Den hade växt väldigt bra på det år jag hade haft den, fast mest på längden förstås. Skall absolut försöka driva upp en till, vill ha en bamse glida runt i mitt stora kar.
      Tror absolut du kan ha den med diskus.
      Anders L

      Kommentar

      • fs7210
        Användare
        • juni 2004
        • 183

        #4
        jag har två stycken, 15-20cm, tillsammans med centralamerikanska fetingar. De får verkligen jobba för födan bland dessa matvrak men de överlever i alla fall. Jag tycker de är en aning blyga men det beror kanske på sällskapet. Med diskus trivs de säkert bättre. Jag har sett de för 90 kr.
        Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.

        Kommentar

        • Micke_A
          NCS Medlem
          • januari 2003
          • 638

          #5
          Hej

          Jag hade en Black Ghost för några år se´n, som åt röda mygg med god aptit. Tyvärr dog den när jag behandlade mot vita prick, den tålde inte medicinen. De kan bli ca 50 cm om jag inte minns fel, men det dröjer nog ett tag. Det finns även en kille i Finland som har lyckats odla dem. Har sett dem för ca 70:- som billigast.

          MVH Micke
          MVH Micke

          "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

          Kommentar

          • Nilssonnet
            Användare
            • mars 2005
            • 102

            #6
            Rätt klena djur, min som var runt 20 cm dog när jag bytte 50% vatten i karet. Gick utan problem med buffliga påfågelciklider och hade lärt sig käka pellets från ytan. /

            Jag har en liten Black Ghost i ett litet kar som går på uppväxt för att kunna gå med påfåglarna.

            Kommentar

            Arbetssätt...