Tips för oss med Diskus och BTN

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coarex
    Användare
    • mars 2004
    • 14

    Tips för oss med Diskus och BTN

    Satt just och studerade mitt akvarium, innehållande 5st diskus och flera BTN moduler. Helt plötsligt blev diskusarna skrämmda och börjar simma runt i karet, tills att jag hör hur det börjar att slå och banka i täckluckorna. När det tystnar gick jag fram och tittade, då hade en av diskusarna lyckats hoppa/lirka sig in mellan täckluckan och en modul. Så han/hon låg och flämtade i en modul, vilken tur att jag så detta. Jag lyckats, med hjälp av 2 håvar att få ner den i karet igen.

    Så mitt tips till alla med BTN, edyl. räkna in era diskusar var dag. Mina kan hoppa minst 7cm ovanför vattenytan, om de vill......-Era kanske är ännu bättre hoppare???

    Må väl
    Må väl
    /Gabbe
  • ixxe
    Användare
    • februari 2005
    • 234

    #2
    vet inte riktig vad du menar med flera btn moduler, jag har en hel bakrund som slutar ca 7-10 cm från vattenytan, jag gjorde så att jag höjde upp den genom att limma plast under den (för att inte gruset ska glida under o bakom) så nu e den bara några milimeter under vattenytan.

    Men min tanke var mest att det såg fult ut att den slutade så långt ner från kanten, undre delen täcks ju av grus endå.
    http://ixxe.se

    Kommentar

    Arbetssätt...