CD skivs fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • discusred
    Användare
    • juni 2004
    • 851

    #16
    Visst är discus lugna av sig i beetende, men även där är det revir gränser och små slagsmål som är roliga och se på. Yngelvården är en hänförande upplevelse tycker jag.
    Men jag får säga att något jag saknar är mitt Tanganyika kar, när prinssesan revir blev större och större, otroligt fint och se flera genrationer prinssesan i stor hög med sten i hörnan av ett akvarium.

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • oktober 2004
      • 531

      #17
      Hej!
      Ska det vara diskus ska det vara grön Tefe,eller brun Vf.Mvh Ann-Mari
      bryggan

      Kommentar

      • daniel_i_malmö
        Användare
        • april 2002
        • 1338

        #18
        Jag håller med annmari!

        Vildformer som Grön Tefe och Brun är de klart snyggaste i mitt tycke. Turkos-albino-pigeon-blood-extra-allt-ormskinn är lika spännande som slöjstjärtar, mussepigplaty och andra framavlade varianter. Bara snäppet bättre än papegojciklider....

        /daniel - kanske är jag bara avundsjuk för att jag inte har några diskus alls....
        Tjugofem år med ciklider.
        http://www.malmoakvarieforening.se
        Centralamerika 2006
        Svart kaffe och drömmeri...

        Kommentar

        • Mård
          Användare
          • februari 2004
          • 285

          #19
          Men Ola du vet inte vad du går misste om..tycker synd om dig och Daniel
          Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

          Kommentar

          • Nyllet90
            Användare
            • oktober 2004
            • 1133

            #20
            Jag vet varför dom är så populära! jag går på olas och specmats linje!

            1. Dom är fina.
            2. dom har en grym yngelvård.
            3. Dom smakar som lax!
            Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

            Kommentar

            • Midas_Tom
              Användare
              • mars 2005
              • 809

              #21
              jag tycker att red turquise är den snyggaste discusen..

              mvh: tom
              //tom

              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=428732

              Kommentar

              • mickebromma
                Användare
                • december 2004
                • 31

                #22
                Smakar dom som lax? hehe

                Kommentar

                • Johan1
                  Användare
                  • maj 2002
                  • 390

                  #23
                  Varför fasnar man för just diskus? Fått den frågan ofta. Många tycks tro att det är kopplat till status, eller den fisken är ju så tråkig. För mig är det just att hålla å klara att odla fisken som är roligt (ej för att sälja till andra). Så när man skaffar sina första 5 heckel å de dör sedan har man haft otaliga heckel och så helt plöttsligt så får man en kull efter 5år med den varianten så känns kicken enorm. Första året man provade lyckas man får uppvaktning sedan nästa år blir det ägg men inga yngel etc.

                  Eller se att man lyckas att hålla liv i en stam som är över 5 generationer. Visst den är inte som ens stendker diskus där hemma men just kicken att lyckas å se att varje generation blir bättre å bättre. Nöjet med att lyckas korsa in just den hannen med den honan etc. Veta just att den fisken har en farfar från svante i göteborg, mamman kommer ifrån växsjö. Hanen vad vild etc.

                  Klart man skall sitta på hemmet med en stor bild på en 10 generationens heckel. Plus i byrålådan skall det ligga någon notis om att man knäckte praktbotians lek. Fast det är ju knappast viktigt
                  https://sites.google.com/site/johandiskus/Home

                  Kommentar

                  • Mård
                    Användare
                    • februari 2004
                    • 285

                    #24
                    AAÅÅÅ Musik för mina öron Johan
                    Mvh Elin MSN:elin008@hotmail.com Blir glad om discus folk adddar mig på MSN, drömmer tom om discus nu mera. Mård även på zoonen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...