Keramikrör..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Björn
    Användare
    • april 2002
    • 787

    Keramikrör..

    Hej!

    Någon som vet var man kan köpa (billiga) keramikrör i olika diameter? Dessa rör är ju mycket smidiga att ha som inredning i akvarier, förutsatt att man inte ska ha karet i vardagsrummet...

    Så, förslag på var dessa kan köpas? Jag vet att det sägs att man kan "hitta" dom på byggen och så, men jag vill inte åka land och rike runt för att leta upp ett sådant bygge.

    Mvh
    Björn
    fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    Har du kollat på nån bygghandel, typ Bauhaus eller K-Rauta? Det är dräneringsrör. Rätt säker på att jag sett såna hos Bauhaus.

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • januari 2003
      • 3368

      #3
      Kolla med någon bonde. De brukar ha sådana rör. Även vid gamla torp brukar det finnas.

      Mvh
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • deathdealer
        Användare
        • augusti 2004
        • 1639

        #4
        Björn; vi hade denna disk, uppe tidigare, och om jag inte är helt ute och reser hade Micke en adress till en web-shop.....
        Billigt, relativt!

        Vänligen Deathdealer
        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

        Kommentar

        • Björn
          Användare
          • april 2002
          • 787

          #5
          Hej!

          Väntar med spänning på adressen.. =)
          Hittade en typ av rör på ByggMax, 110mm i diameter och 400mm långa. Dessa kostade tydligen nästan 80:- st. Om keramikrör kostar så mycket så blir det nog till att låta bli. vill inte betala 8-10000:- för lite inredning till min lokal... =(

          Mvh
          Björn
          fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • augusti 2004
            • 1639

            #6
            hmmm...klart att det blir lite dyrt...!!!
            Men jag tror inte du kan få dessa sååå mycket billigare OM du inte importerar dessa själv. Allt såntdäringa är extremt mycket billiagre ute i Europa än i Sverige!
            Är det "grottor" du vill åt (lek-kar)???? - då finns det alltid genvägar om man kan välja andra material....som du kan "täcka" med stem och liknande!


            Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            • bmwpower
              Användare
              • december 2002
              • 1934

              #7
              Ta annars plaströr och sätt ihop jämte varandra och lägg sedan över stebar så har du bra grottor och billiga grottor

              Kommentar

              • deathdealer
                Användare
                • augusti 2004
                • 1639

                #8
                my thought mr bmw!

                Deathdealer
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                Kommentar

                • Björn
                  Användare
                  • april 2002
                  • 787

                  #9
                  Nackdelen med plast är att det har en tendens till att flyta. Måste man lägga i en massa sten för att hålla rören på plats försvinner ju hela poängen med att ha rör, nämligen att slippa ha en massa sten i karen. Sten har jag i massor, som jag kan bygga grottor av, men det är mycket smidigare med rör när man ska fånga ruvande honor..

                  Mvh
                  Björn
                  fisklokalen.se - MER ÄN BARA FISKAR

                  Kommentar

                  • Karon
                    Användare
                    • april 2002
                    • 880

                    #10
                    Kan inte tänka mig att avloppsrör flyter.
                    Finns i en mängd olika grovlekar, lite tegelfärgsliknande också.
                    Bara att kapa i önskade längder med såg.

                    Kommentar

                    • bmwpower
                      Användare
                      • december 2002
                      • 1934

                      #11
                      Bara till att borra några småhål så försvinner flytkraften

                      Kommentar

                      Arbetssätt...