Bilder på mitt VA akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dorner
    Användare
    • mars 2004
    • 32

    Bilder på mitt VA akvarium

    Hej
    Lite bilder på mitt pågående ombyggnad till VA akvarium. Lite dåliga bilder. Till höger står två skiffer plattor skall byttas mot ett sten röse. Skall jag använda runda stenar eller funkar det med typ sprängstens utseende. Tycker det fattas något. Kom gärna med synpunkter och förslag.
    http://gallery122296.fotopic.net/ Klicka på VA akvarium

    /Joakim
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    #2
    Bara några funderingar:
    Tätt valisneriasnår tycker jag känns helt rätt. Sätt gärna kraftig pump bakom så att det blir lite liv i karet.

    Jag tycker helt klart att runda stenar känns bättre än sprängsten, det är mer "ström" över det.

    Jag tycker att du skall ta bort både skeppsvraket och alla tråkiga halvdanna växter, dom kommer inte att ta sig i allafall.

    Javaormbunke är inte biotopriktigt, men ack så snyggt om det tar sig. Jag tycker att den skall vara kvar, men att du borde skaffa en större rot att plantera den på. Rötterna ger också gömställen för fiskarna.

    Grusen känns helt rätt.
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • dorner
      Användare
      • mars 2004
      • 32

      #3
      Båten är en önskan från lill killen tror inte att det blir popis att ta bort. Vet att den inte passar in men jag biter ihop. Växterna ser ut så pågrund storröjning från SA till VA akvarium blev lite mer rensning än tänkt hoppas det tar sig. Roten är en bra ide svårt att hitta en som passar akvariet är så grunt skall se vad som går att hitta. skulle vilja ha ett större kar men vem vill inte det. Detta är på 120 och 35 djupt.

      /Joakim

      Kommentar

      Arbetssätt...