uppdatering!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2004
    • 572

    uppdatering!

    Hej behöver uppdatera mig lite gällande M.callianos(bright blue)...hur var det nu?Finns vita ex också va?Såkallad zebra white eller rent av pearl....dyker upp en del "cobolt" numer också??Snälla kan nån klargöra detta??
  • Mr.Fish
    Användare
    • maj 2004
    • 1403

    #2
    Jag kan inte hjälpa dej fullt ut,men Pearl lär väl vara en M.callianos variant.-har jag för mej-

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • november 2004
      • 572

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Mr.Fish

      Jag kan inte hjälpa dej fullt ut,men Pearl lär väl vara en M.callianos variant.-har jag för mej-
      Jo inbillar ju mig det....men cobolt då??Denna fisk är ju en klassiker,briht blue även white...numer??Handelsnamn eller??

      Kommentar

      • Challe
        Användare
        • december 2003
        • 111

        #4
        Bright Blue alt Cobolt Zebra = Ljusblå
        Zebra Pearl = Pärlemor
        Vet dock ej om de kommer ifrån två olika fångstplateser eller om det är variationer inom samma population, någon här som vet?

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #5
          Enligt "Malawiciklider i sin naturliga miljö" 3:e utgåvan Ad Konings:
          Bright Blue - Finns naturligt från Kande Island till Ngara på den nordvästra kusten och Ikombe till Puulu på den nordöstra kusten. Den finns också inplanterad i området vid Thumbi West Island och Maleri Island i den södra delen av sjön.
          Pearl Zebra - Finns naturligt på den nordvästra kusten mellan Ruarwe och Ngara och längs den nordöstra kusten norr om Manda.
          En tredje färgvariant av M. callainos finns vid Chitande-ön, blå hanar och vitfläckiga honor.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • jimel
            Användare
            • januari 2005
            • 63

            #6
            Jag har white cobolt, köpte några till idag på akvarielagret, dom måste nyss fått in dom för jag har inte sett dom där förut. Mycket fin malawi enligtmig.
            Min Zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=275432

            Kommentar

            Arbetssätt...