Skrämselhicka !!!!!!!!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    Användare
    • december 2004
    • 1112

    Skrämselhicka !!!!!!!!!!!

    Fy fan säger jag vad glad jag är att jag stoppa ner min senast inköpta ytterpump i en frigolitlåda som står under mitt 540 kar.

    Igår så gjorde jag rent pumpen en Am-Top 3337 i fråga och nu minns jag att när jag köpte den i höstas på ciklidcentret i köpenhamn så efter jag startat den läckte den lite grann från ett lock på pumpen men de slutade efter nån timme.

    Nu precis vart man uppe för att slå en 7:a och tyckte mig höra ett ovanligt högt porlande från datarummet där akvariet står så jag gick in o kolla läget.
    Då hade pumpjävlen stått och smygläckt hela natten så att frigolitboxen hade blivit full upp till ytan !!!
    Gissa om jag blev stirrig när jag såg att det runnit ut minst 20 liter vatten oxå !!!
    Tur att frigolitboxen är modell större.

    Som tur är så såg jag vad som hänt och fick se om det gick att täta stället där jag hoppas det läckt och nu så med en o-ring till på locket så har det slutat läcka.

    Hoppas verkligen att det var där det läckte nu bara så man kan sova vidare igen [8D] !

    Återkommer i ämnet senare =) // Matte
    // drd

    Nu med ännu fler malar.......L046 igen

    Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500
  • deathdealer
    Användare
    • augusti 2004
    • 1639

    #2
    Kanske skulle ta och snacka med återförsäljaren?!?!?
    Om pumpen läcker när den är nyköpt - är väl det ett fabrikationsfel???

    Mvh

    Deathdealer
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • robin_bockman
      Användare
      • januari 2005
      • 90

      #3
      Jag har hört det från flera andra att o-ringen är lite lite för liten, det räcker tydligen att feta in den, eller byta den till en eheimring..

      Kommentar

      • deathdealer
        Användare
        • augusti 2004
        • 1639

        #4
        teflonspray ÄR super....men det blir GLATT så in i.....

        Deathdealer
        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

        Kommentar

        • petrol
          Användare
          • juli 2002
          • 167

          #5
          skrämselhicka.. Ja.. Har upptäkt att mitt ett år gamla kar läcker.. Hur kul som helst.. jaja.. Firman kommer på söndag och sillikonar om. Har fått gräva fram alla småkar och ska i kväll och framåt tömma det stora.
          Mvh
          Petter
          Nu med ett 3 meters revakvarium

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            drd:så du har TVÅ o-ringar på nu?
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • aquanord
              Användare
              • januari 2005
              • 373

              #7
              Ursäkta att jag stjäl din tråd men jag fick hem mitt nya Am-top ytterfilter idag och vill inte råka ut för samma sak. Förstår jag dig rätt, du kör alltså med två st o-ringar nu? Är det eheims o-ring du satt dit då?
              Jag har ett Am-top 3338. Vilken Eheim-modell motsvar det tro. För visst var det så att reservdelar till eheim passade till Am-top?
              simma lungt...
              ------------------------
              www.aquanord.net - Min akvariesida med bilder, videoklipp & annat skoj
              Umeå akvarieförening
              ------------------------

              Kommentar

              • Leopoldi
                Användare
                • februari 2004
                • 1082

                #8
                Kineserna dom kan dom.....

                Kommentar

                Arbetssätt...