Går nu över till CA-ciklider i mitt 1,1 kubikskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2004
    • 572

    #16
    citat:Ursprungligen skickat av Jorsa

    Colombiatetror är snygga och är såpass snabba och relativt stora, så de borde inte bli mat.

    Mina stimmar inte, men de har heller ingen anledning att stimma. Det kommer de säkert ha i ett stort kar med stora stygga CA-ciklider i... [:p]

    Håller med,riktigt snygga med ok stl.samt att de är väldigt lättlekta.Däremot inte sagt att de går ihop med de större rovgiriga arterna,då är nog anlis förslag bättre(skivtetror).

    Kommentar

    • H2O
      Användare
      • december 2003
      • 138

      #17
      Så där ja nu var akvariet igång igen, rent och fint samt lite ombyggd teknik.

      Så i helgen lägger jag i de första fiskarna nämligen 10-12 skivtetror(silverdollar) som jag tänkt försöka få lek på.

      Då de är romätare i fångenskap skall jag ha ett nät med biobollar över hela botten som leksubstrat. På detta sätt faller romen ner så att de inte kan äta upp den.

      Inom några veckor kommer jag ha 15 st vackra nicaraguense yngel som till en början får gå i sumpen och växa till sig lite. Där är nämligen klart bäst vatten och väldigt lätt att hålla rent.

      Sedan håller jag tummarna för att Jinnarparen har en bunt Friedrichstahliin att sälja om någon/några månader.

      Om allt vill sig väl har jag redan då ett fint kar, men för hoppningsvis kan jag komplittera med ytterliggare någon art.

      Jag skall föresten köpa 5-7 praktbotior som städpatrull men de får jag vänta med, vill inte att de skall äta upp alla yngel
      Magister Mundi sum!

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • augusti 2002
        • 3029

        #18
        foton ..foton å åter foton. jag vill se

        Kommentar

        • H2O
          Användare
          • december 2003
          • 138

          #19
          Johan_lindgren: Jag fotar nog inte så mycker just nu om jag skall vara ärlig. Ett 3 cm lager av biobollar övertäckt med nät på botten försör de mesta karen, att det dessutom i princip är fisktomt gör inte det hela bättre.

          Men jag får ta mig ett snack med frugan så att hon lägger upp en ok hemsida till mig med lite bilder och text.
          Magister Mundi sum!

          Kommentar

          Arbetssätt...