Auloncara sp. "Golden"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Belgarath
    Användare
    • februari 2005
    • 584

    #16
    Var precis och kollade i affären, men får vänta tills imorgon (Ägaren var på Kastrup och hämtade hem sin leverans från Thailand ).. men passade såklart på att kolla de andra han har som fortfarande går kvar i karet och kan ju säga att det är en skitsnygg Auloncara. För att vidareutveckla färgen kan jag säga att grundfärgen är vit, sen ligger det ett "lager" (nästan) apelsinorange (typ Röd Zebra men inte lika skarp) utanpå det och över det hela ligger dessa "guldtrådar/mönster" som även ser ut att övergå i lite rött (faen vad det är svårt att förklara hur den ser ut haha). Så nog fasen ska jag dit imorgon och plocka upp en 5:a..[:p]. Får ju säga att priset inte är oskäligt för en sån snygg fisk.

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #17
      typ rödrubin med gula ränder? vilken färg är huvudet?

      Kommentar

      • Belgarath
        Användare
        • februari 2005
        • 584

        #18
        Ungefär så ja..de ex han har kvar är inte så stora och ser ju typiskt "affärsmässiga" ut..insjunkna små stackare så jag hoppas att de han får hem nu är lite rundare om buken med (förhoppningsvis) bättre färgprakt som följd. Huvudet på den hane som går kvar och färgar ut lite mer än de andra är svagt rödorange om jag nu minns rätt (jäkla kuggfråga det där..så noga studerade jag inte dom hehe)

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #19


          något åt detta hållet eller mer gulaktiv?

          Kommentar

          • Belgarath
            Användare
            • februari 2005
            • 584

            #20
            Inte alls som den på bilden..som sagt, grundfärgen på fisken är vit..och de "lager" med färg som ligger ovanpå är inte alls så starka, men kanske ser de nya exemplaren annorlunda ut, jag får vackert vänta och se tills imorgon.

            Kommentar

            • Jonas E
              Användare
              • februari 2003
              • 2533

              #21
              johan- det där är en aulonocara sp. rubescens, dvs en vanlig röd rubin. Dock har de avlat bort de snygga markeringarna och det blåa mönstret på kroppen.

              Belgarath - Ser röd rubinen bättre ut nu? har det gått bra med otterna, ingen uppkäkad?
              /Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

              Kommentar

              • Belgarath
                Användare
                • februari 2005
                • 584

                #22
                Jonas... Rubinen ser ut som innan ung. och Otterna är alla kvar, har vuxit på sig en hel del faktiskt.

                Kommentar

                • Belgarath
                  Användare
                  • februari 2005
                  • 584

                  #23
                  Tyvärr det blir inga sp."Golden"..han fick en felleverans så istället för nya "Golden" fick han Röda Rubiner (jäkligt snygga ex.). Men Rubiner har jag ju redan så dom hoppar jag. Och nästa leverans han skulle få från Thailand blir inte förrän i April...grrrrr.

                  Kommentar

                  • Belgarath
                    Användare
                    • februari 2005
                    • 584

                    #24
                    Well var i "feskeaffären" idag för att köpa nya rör till rampen, och såg att det bara gick 4 små stackare kvar i karet, så jag frågade snällt vad han skulle ha för dom (han tog 350 spänn för en 5a innan) och fick till svar "tja..150 spänn", topp taget såklart.. så nu går dom här hemma. Men för tillfället ser dom jäkligt dassiga ut, lagom insjunkna och ingen färg...ser mest ut som nyanlända engelskmän på Mallis, dvs. blekvita fessiga hehe. Och jag befarar att det är hanar hela högen, men men, när han får ny leverans så får man ju ner och försöka norpa till sig några feme fatales . Bilder får vänta .."kärringa" får ingen kamera förrän hon fyller år vilket är om cirkus 1 månad, men som sagt, bilder ska läggas upp på någon vänster (hoppas någon av spiggisarna har börjat färga ut då i alla fall)

                    Kommentar

                    • Belgarath
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 584

                      #25
                      Tänkte jag skulle "bumpa" den här tråden.

                      Kan inte svära på att mina sp.Golden kommer att se ut så här när dom är fullvuxna, men vem vet om det inte är denna lilla skönhet jag har i mitt kar. Mina djur håller bara ca. 5 cm ännu så dom har ju fortfarande tid att växa till sig på (och förhoppningsvis färga ut ordentligt).

                      Kommentar

                      • Cutekid
                        Användare
                        • januari 2003
                        • 3368

                        #26
                        Det är ju en hybrid .. bastard
                        Carl

                        Besök petrochromis.com´s forum:

                        http://petrochromis.com/phpbb3/

                        Kommentar

                        • Belgarath
                          Användare
                          • februari 2005
                          • 584

                          #27
                          Usch ja...vad hemskt !!!

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • januari 2003
                            • 3368

                            #28
                            Japps det är det .. väck med dem.
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • Belgarath
                              Användare
                              • februari 2005
                              • 584

                              #29
                              Kanske ska länka en bild till mina nyinköpta Peacocks oxå..men då får du väl STORA dåndimpen kanske.

                              Kommentar

                              • Nyllet90
                                Användare
                                • oktober 2004
                                • 1133

                                #30
                                jaha.. va guld aulonocara en hybrid? usch va tråkigt. Då är det ju inge fräckt ju!
                                Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...