Malavicikliders parnings betende.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kri

    Malavicikliders parnings betende.

    [?]Hej på er alla ciklidvänner.

    Är det någon som kan svara på om det är möjligt att det kan bli yngel mellan två olika sorters ciklider har Malawi och min Greshaki hona har munnen full av ägg igen(två gånger innan under två månads tid)det lustiga är att hennes hane dog strax innan hon lackt sin andra kull.
    Har en stor hongi hane och han började att uppvakta Greshakin honan,jag tycker själv att det värkar märkligt men det kanske fungerar i djurvärlden med!
    Tacksam för alla svar.
    Kri.
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Ja, inte bara möjligt utan vanligt http://www.ciklid.se/faq_artikel_visa.asp?NR=681
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • ParSve
      Användare
      • februari 2005
      • 58

      #3
      Greshakei är ju dessutom ganska lika Hongi. Inte för att utseendet verkar spela så stor roll; en av mina greshakeihonor kan inte hålla sig från min getingfärgade Flavushane. Promiskuösa fiskar det där...
      /Pär

      399 l tanganyikaprojekt | Fiskgalleri

      Kommentar

      • ZakatH
        Användare
        • april 2004
        • 313

        #4
        Min Lab. sp. pearlmut hona bestämde sig här om dan för att leka med en Met. zebra "red-top" mphanga hane. Hanen har 3 egna honor men dom bryr han sig inte det minsta om... =/

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #5
          Selekteringen av partner hos malawiciklider bestäms nästan uteslutande av honan har jag läst någonstans, vilket borde innebära att det är viktigare att ha hanar till alla honor än tvärt om.
          Tony Englund

          Kommentar

          Arbetssätt...