Moduler!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KiteZ
    Användare
    • februari 2004
    • 26

    Moduler!!

    Tja
    Jag har gått länge nu och undrat om moduler eller btn bakgrund..
    Vad ska man ha? =)
    Sen är det ju inte bara att beställa moduler om det nu blir sådana?
    För man ska ju veta hur och var dom ska sitta, finns det någon mall för sådant ?
    Ska man ha 12st eller 3 st ? o.s.v =)
    Lite ider vore ju inte fel av folk som e lite mer insatt än mig =)

    Mvh Christian
  • Niklas Olsson
    Användare
    • februari 2003
    • 1156

    #2
    Simontorp brukar kunna skissa ihop lite förslag på modulsystem om man vill...
    //Niklas

    www.nofoto.se
    Nofoto på Facebook
    ____________________________________

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #3
      har pratats en del om moduler här tidigare, prova sök på moduler o se vad som dyker upp. tror tillome nån skiss varit upp på tapeten.

      Kommentar

      • deathdealer
        Användare
        • augusti 2004
        • 1639

        #4
        har precis satt i min rockybakgrund tillsammans med 4st moduler...blir helt FANTASTISKT....(tack för hjälpen Tony)
        Det är extremt svårt att se hur slutresultatet blir, så besök någon som lagerför moduler och bakgrunder, och testa i ett tomt kar i butiken!!!


        Deathdealer
        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

        Kommentar

        • Niklas Olsson
          Användare
          • februari 2003
          • 1156

          #5
          Det värsta är väl att det inte är många butiker som har de olika modulerna hemma...
          Förstår dina funderingar...inte längesen jag hade samma problem men jag fick tipset här att höra med Simontorp.
          Förslaget jag fick skickat till mig blev iaf. en "ursprungside" så man kunde se på ett ungefär hur det kunde se ut även om man fick ha lite fantasi hur slutresultatet skulle kunna bli.
          Sen garanterar jag att när du väl beställt modulerna så blir det ändå ändringar från ursrpungsskissen...
          //Niklas

          www.nofoto.se
          Nofoto på Facebook
          ____________________________________

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • augusti 2004
            • 1639

            #6
            sant niklas - men OM dom inte har dom hemma, så säljer dom inga...eller hur?!?!? väldigt vanligt att butiksägare gnäller på att dom inte säljer dessa...men inte alls konstigt, för folk får inte känna på dom!

            Men den vanliga ursäkten är att det kostar för mycket att lagerföra dess....så det är en ond cirkel....inga på lager - inga sålda! *asg*

            Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            • Niklas Olsson
              Användare
              • februari 2003
              • 1156

              #7
              Där jag köpte mina fanns det inga på lagret men han fick sålt ändå..
              //Niklas

              www.nofoto.se
              Nofoto på Facebook
              ____________________________________

              Kommentar

              • deathdealer
                Användare
                • augusti 2004
                • 1639

                #8
                jeppp....men många här är mycket medvetna om vad som finns på marknaden...eller hur???

                Flertalet akvarister har säkert inte en aning om hur dessa ser ut i verkligheten!! (min syn på det hela...s.a.s)

                Vänligen Deathdealer
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                Kommentar

                • Niklas Olsson
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 1156

                  #9
                  Det bästa hade varit om nå`n kunde ha ALLA sorter av moduler/bakgrunder hemma men tror inte det är så...
                  //Niklas

                  www.nofoto.se
                  Nofoto på Facebook
                  ____________________________________

                  Kommentar

                  • MagnusL
                    Användare
                    • januari 2004
                    • 326

                    #10
                    Jag tycker att alla planer spricker när man börja montera, man ser bättre lösningar på plats så att säga.. Det är iaf mina erfarenheter av två BTN projekt.
                    Magnus Lovgren

                    Kommentar

                    • deathdealer
                      Användare
                      • augusti 2004
                      • 1639

                      #11
                      sant....men att ha 3-4 bakgrunder samt en modul av varje ÄR ingen jätteinvestering ELLER om generalagenten var intresseard av att sälja mer, varför inte ha ett "startkit" till ÅF som dom kan ha att visa upp......????

                      Konstigt att dom inte trycker mer på sina produkter!!!

                      Min & BARA min åsikt!

                      Deathdealer
                      "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                      "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                      Kommentar

                      • Niklas Olsson
                        Användare
                        • februari 2003
                        • 1156

                        #12
                        Håller absolut med om att leverantören eller tillverkaren skulle kunna skicka ut lite "gratisprover".
                        //Niklas

                        www.nofoto.se
                        Nofoto på Facebook
                        ____________________________________

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9579

                          #13
                          Jag brukar utgå från denna sida:http://www.on-the-rocks.se/sweden/modules.html
                          Sen beställer jag lite extra och testar mig fram till jag hittar en bra lösning. De stora modulerna går ofta att dela i två eller flera delar. Själv tycker jag att det är snyggast om man har ganska spasamt med moduler och målar glaset svart mellan modulerna. Det som blir över sparar jag till nästa gång jag ska inreda ett nytt kar med moduler.

                          Att ha hela btn-sortimentet (14 moduler, 5 woodrock-moduler, 33 bakgrunder och springrock) är nog svårt för de flesta butikerna.

                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • imported_n/a
                            Användare
                            • oktober 2002
                            • 405

                            #14
                            Det gäller inte bara BTN utan det mesta (filter,co2,belysningar,uv-c,you name it). Har sagt det förr och säger det igen: zoohandeln är under all kritik.

                            Kommentar

                            • KiteZ
                              Användare
                              • februari 2004
                              • 26

                              #15
                              MM menar det, hade ju vatt något att se.
                              Kunde man ju pusslat lite själv, hade ju vatt det bästa.

                              Skulle finnas ett program som man kan plocka och klistra med moduler i =)

                              Mvh Christian

                              Kommentar

                              Arbetssätt...