CA-kombination?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse_H
    Användare
    • april 2002
    • 1081

    CA-kombination?

    Tjo!

    Ska sätta upp ett 400-500 liters kar på jobbet, troligen med halvstora inte alltför aggressiva CA-ciklider och lite annat. Blir inget renodlat biotopakvarium, kan få vara lite blandat med andra arter från andra världsdelar.

    Några idéer, vad har ni för åsikter om dessa kombinationer? Har ni några andra spontana idéer?

    1. Hypsophrys nicaraguensis, Thorichthys meeki
    2. Cryptoheros sajica, Archocentrus multispinosus

    Kommer också ha någon mal, typ Gibbiceps eller någon som blir något mindre. Och gärna också nån stimfisk i storleksordningen 8-12 cm som trivs i samma vattentyp.

    Förslag, någon?

    mvh
    /Hasse
  • anli
    Användare
    • mars 2003
    • 3740

    #2
    -Silverdollars är ju alltid trevligt tycker jag.. mina trivs bra i knallhårt uppsalavatten. Kanske inte sp färgranna, men i en grupp på 5 så blir de rätt coola. Tåliga!
    - ta några vackra L-mal (ok vattnet ja vet, men mina frodas i hårt vatten)... så folk får nåt att begabba.

    -Jag skulle testa förslag 1.

    - Långsträckta pansarmalar eller några synodontis (om det inte var så nog på världsdelen )

    På jobbet har jag själv chokladciklider,Fjäderfenssynodontis, black ghost, diverse L-malar och corydoras. Samt en liten Tomcichla Tuba.
    Bra ställe att förvara "övrig fisk" på

    ps varför inte tigerbarber? Pigga stimfiskar...



    Anders L

    Kommentar

    • Jorsa
      Användare
      • december 2003
      • 199

      #3
      Jag tycker att din kombination låter bra, har faktist funderat på den själv.
      Trevliga fiskar båda 2.
      Fn har jag Sajica ihop med Hantlar (som inte är CA, jag vet). Det fungerar superb.
      Bara ekonomin och boytan sätter gränser...

      Kommentar

      • Hasse_H
        Användare
        • april 2002
        • 1081

        #4
        Tack för svaren! Alt. 1 känns hetast just nu, ett gäng silverdollar eller annan stor tetra, ett par, tre Megalechis-malar och nån L-mal blir nog alldeles utmärkt.

        Bara att skaffa akvariet nu, blir nog ett Juwel Vision 450.

        Kommentar

        Arbetssätt...