BTN-moduler!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    BTN-moduler!

    Hur brukar ni sätta fast BTN:s moduler som inte har in/utblås monterat (ingen filtermodul). Ska man bara silikona fast dom runt om, är det någon som brukar borra några hål, det blir väl svårt att få det helt tätt, det kommer väl in lite vatten iaf, gör det något?
  • MagnusL
    Användare
    • januari 2004
    • 326

    #2
    citat:Ursprungligen skickat av sikkan

    Hur brukar ni sätta fast BTN:s moduler som inte har in/utblås monterat (ingen filtermodul). Ska man bara silikona fast dom runt om, är det någon som brukar borra några hål, det blir väl svårt att få det helt tätt, det kommer väl in lite vatten iaf, gör det något?
    Jag har moduler i två burkar och i båda så har jag dels moduler som är helt täta och moduler som det läcker in vatten i. Precis som Du säger ska man silikona runt hela så att dom sitter bra!

    Jag har inte märkt något konstigt p.g.a stillastående vatten eller så. Dock har jag märkt att yngel tar sig in och gömmer sig inuti modulerna dit ingen annan kommer!
    Magnus Lovgren

    Kommentar

    • jonre723
      Användare
      • oktober 2004
      • 439

      #3
      Om modulen tillåter det kan man låta bli att silikona liiite längst upp och längst ned så att vattnet kan gå igenom. Går inte det, dvs om det finns en punkt som är högre än fogen där det kan samlas luft, så får man borra ett litet hål där.
      Och så är det.
      /J

      Kommentar

      • Buckshot
        Användare
        • april 2002
        • 244

        #4
        Jag borrade ca 10 hål med 2mm borr i mina moduler.
        Dom hålen är omöjliga att se.
        Lilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65

        Kommentar

        Arbetssätt...