Uaru's

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hjulejus
    Användare
    • februari 2005
    • 4

    Uaru's

    Jag fick för en tid sedan fyra stycken Uaru's, och jag visste inte vid den tiden vad det var för något. Jag fick senare (nyligen) reda på vad det var för en sort. Det var Uaru's.

    Jag har efter det kollat upp mycket om dem, och de ska tydligen vara en mycket petig fisk, som endast vill ha en viss sorts mat, blir mobbade av andra fiskar.. etc..

    Jag vill bara säga att mina har varit underbara. Det är de som håller ordning och reda i akvariet, och de är inte känsliga för flytt eller sådant.

    Mina är nu tio centimeter ungefär, och är beredda att ändra färgen till vuxenfärg. Så nu är det dags att ändra om i akvariet.

    jag gillar verkligen mina Uaru's och funderar på att skaffa fler
  • GoSatta
    Användare
    • februari 2003
    • 1686

    #2
    Att dom skulle vara petiga med mat har inte jag heller märkt. Dock ska du tänka på en sak. Kännsliga för flytt blir dom inte förens dom börjar komma upp i vuxen ålder. Då får dom en slemmhinna runt kroppen (samma som deras yngel äter utav) och den kan lätt börja lossna vid stress/flytt vilket gör att vattnet i påsen dom ligger i lätt kan bli fögiftat.

    Men annars tycker jag dom är väldigt trevliga fiskar om man har plats för dom, speciellt efter som dom helst går i stim.
    /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
    http://www.gosatta.org

    Kommentar

    • Hasse_H
      Användare
      • april 2002
      • 1081

      #3
      Värt att veta om Uarus är att de brukar rensa akvariet på eventuella växter. Viktigt att mata dem med mycket grönfoder, brysselkål var favoritmaten för mina f.d. Uaru.

      Kommentar

      Arbetssätt...