Stänker ut vatten!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel K
    Användare
    • februari 2005
    • 30

    Stänker ut vatten!

    Köpte nyligen ett 450 liters möbelakvarium från Aqua-El. Problemet är att varje gång jag ska mata fiskarna så blir de så "till sig" att de skvätter ut vatten ur akvariet. Jag har en heltäckande plastramp och vattenstänket tränger liksom mellan överkanten på glaset och rampen om ni förstår vad jag menar och rinner sedan ner längs rutorna för att till slut hamna på akvariemöbeln av trä (inte bra i längden).

    Har tillfälligt lagt en tillklippt remsa av Wettex-trasa som "isolering" på de mest utsatta ställena och det funkar ganska ok.

    Tänkte att jag kan ju inte vara den enda här som har ett Aqua-El och fiskar som skvätter så jag tänkte höra om ni löst detta på ngt fiffigt sätt.

    Kan man egentligen inte KRÄVA att ett kar ska vara tätt, även om man har lite ivriga fiskar?
    Malawi: 450l, 112l, 54l
  • Karon
    Användare
    • april 2002
    • 880

    #2
    Menar du verkligen att man skulle kunna kräva av akvariet att det inte skall släppa ut vatten när fiskarna skvätter ut det, blir nog tufft det?

    Kommentar

    • medion
      Användare
      • augusti 2003
      • 243

      #3
      Fyll inte på så mycket vatten då?

      Kommentar

      • pirran
        Användare
        • december 2004
        • 186

        #4
        mina firrar skvätter rätt rejält också trots glas ovanpå så jag låter vattnet sluta 5-6cm innan kanten det klarar det mesta....så slipper du allt skvätt.
        pirran

        Kommentar

        Arbetssätt...