Fuktskydd!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Fuktskydd!

    Hej!

    Har precis fått hem mitt 900L Akvastabilkar (200x75x60).
    Har också fått akvariemöbeln som en möbelsnickare fixat åt mig. Den är gjord i massiv ek och MDF-skivor där man inte ser dem. Överst är det en MDF-skiva (22mm) som ytterst har en eklist på några mm (onödigt med en massiv ekskiva för flera tusen, dyrt nog ändå).
    Tänkte sätta någon fuktspärr, ska jag lägga en primer eller lacka skivan, förslag?
  • sundelin
    Användare
    • oktober 2003
    • 234

    #2
    Att lacka skivan måste väl vara det bästa.

    Kommentar

    • Karon
      Användare
      • april 2002
      • 880

      #3
      Ja, lacka är bra, helst 3 lager eller mer.

      Kommentar

      • Johan
        Användare
        • augusti 2002
        • 3029

        #4
        sikkan, kul med så stort kar, ta gärna en bild o lägg upp här,bilder är alltid välkommna.

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Johan; Det kommer bilder, ska bara inreda allt först det kommer att bli enligt följande:

          Jag ska inreda med BTN-moduler, i ena hörnen ska jag ha två olika hörnmoduler där jag ska dölja in/utsug för 2st Eheim 2028 prof II filter, däremellan blir det några moduler till och på ena gaveln ska jag ha en filter modul som ska fungera som en kullis, ska dölja en Tunze turbelle stream 6000 där, tänker öppna upp ena gaveln på modulen (den som vätter mot baksidan)så risken för att pumpen suger torrt elmineras. Sen ska jag antingen måla baksidan utvändigt med en mörkblå nyans eller försöka hitta någon transparent plastfilm i den nyansen. Så kommer det att se ut i det stora hela.

          Kommentar

          Arbetssätt...