cirkulation

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stefan1
    Användare
    • augusti 2002
    • 46

    cirkulation

    har ett 450l med SA och CA i...vad ska pump styrka på L/T?
  • Stefan1
    Användare
    • augusti 2002
    • 46

    #2
    mått 110*70*60

    Kommentar

    • Fredrik H.
      Användare
      • april 2002
      • 1884

      #3
      Jag tycker att 2000/h vore lagom.
      Fredrik H.
      Gratis konto på: www.cichlidtube.com
      www.cichlidgallery.org
      www.tropheini.com

      Kommentar

      • Belgarath
        Användare
        • februari 2005
        • 584

        #4
        För att återknyta till den här (och många andra trådar om cirkulation/filtrering). Har precis startat upp ett 310 och har slängt i en Fluval 4+ men har en Eheim som pumpar en 600L liggande..ska jag slänga i den oxå eller tror ni att det kommer att räcka med de ca. 1000L som Fluvalen kör runt...ska köra Malawis i karet.

        Kommentar

        • robin_bockman
          Användare
          • januari 2005
          • 90

          #5
          Belgarath:

          Jag sitter med en 4+ i ett 325 med malawi, det räcker absolut inte, efter några veckor så börjar nitriten att krypa uppåt, ytterfilter är beställt...

          Nu tror jag dock att det är filtervolymen som är problemet, inte pumpkapaciteten....

          Kommentar

          • Belgarath
            Användare
            • februari 2005
            • 584

            #6
            Jag är "tyvärr" motståndare av ytterfilter så även om jag nu fick en Eheim 2215 (eller vad den nu heter) till karet så vägrar jag koppla in den, har oxå en 4+ i mitt 200 kar men har inte märkt någon nitritgalopp i just det karet. Men håller klart med dig Robin om att filtervolymen inte är av det stora formatet ... så jag antar att jag får ta och slänga i mitt Eheim innerfilter i 310:an oxå..sen får man ju rengöra vid behov som sagt (och hålla koll på nitriten).

            Kommentar

            Arbetssätt...