Skyggar pga. en art i akvariet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lazinko
    Användare
    • april 2004
    • 111

    Skyggar pga. en art i akvariet?

    Jag har upplevt att sedan mina Geophagus tapajos orange head käkade upp alla neontetror att dem har börjat skygga lite. kan det vara stressande för fiskarna att inte ha några andra att jaga / roa sig med?

    Har 9 st som jag haft i strax 1 år.
    /dan
  • Micke_A
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 638

    #2
    Hej

    Avsaknaden av mindre fiskar som simmar runt kan göra många fiskar nervösa, för de verkar se frånvaron av småfiskar som att det lurar nå´t stort och farligt i närheten, som antingen har jagat bort dem eller ätit upp dem.

    MVH Micke
    MVH Micke

    "Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • november 2004
      • 572

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av Lazinko

      Jag har upplevt att sedan mina Geophagus tapajos orange head käkade upp alla neontetror att dem har börjat skygga lite. kan det vara stressande för fiskarna att inte ha några andra att jaga / roa sig med?

      Har 9 st som jag haft i strax 1 år.

      Offra en hundring o prova!(skulle jag gjort)....men o andra sidan så visst har "sällskap" betydelse...inte minst småaktigt sällskap...som kanske redan sagt:Om små killar håller sig lugna är det coolt för oss!Stämmer tror jag.

      Kommentar

      • Lazinko
        Användare
        • april 2004
        • 111

        #4
        Jag köpte 30 st kardinaltetror idag. Och jag har redan märkt att dem är aktivare. innan låg dem mest på botten (sedan 2-3 veckor).
        Jag hade funderat på vad felet kunde vara rättså länge och mätt vatten och bytt ofta o sv. Men utan resultat.

        Hoppas de mår bättre efter detta.
        /dan

        Kommentar

        Arbetssätt...