Erfarenheter från akvarium av märke MP ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MKN

    Erfarenheter från akvarium av märke MP ?

    Jag är på väg att införskaffa ett större akvarium ... ett akvarium som jag fastnat för är av märke MP. Modellen jag tittat på heter Karat 200.

    Akvariet rymmer 600 liter och har måtten 200 cm x 50 cm x 60 cm

    Finns det någon som har erfarenheter av denna modell eller märke?
  • Niclas Larsson
    Användare
    • januari 2004
    • 546

    #2
    Nej men MP brukar ha väldigt snygga kar. Jag tror att eheim har ett finger med i spelet när det gäller MP.
    Cichlasoma Festae går nu i ett 360 !!

    Kommentar

    • MKN

      #3
      Jo det stämmer att Eheim är med i leken då dessa företag finns med i samma företagsgrupp. MP har ett teknikpaket där bl.a. Eheims ytterfilter 2028 profesionell II finns med.

      Jag står fortfarande i valet och kvalet mellan ett MP karat 200 eller Akva-Stabil effect line 720 liter. Nackdelen med Akva-Stabil är dock att dom ligger lite högre i pris. Dessutom behövs en betydligt kraftigare pump för 720 liters karet ... vilket gör att prisbilden blir annorlunda.

      Är det någon som vet varför man skulle välja T5-rör istället för "normala" armaturer? Vad är det som är så bra med T5 som gör att dessa armaturer kostar 1000 kronor mer i exempelvis Akva-Stabil akvariepaket???

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        T5 tror jag har starkare ljus och en annan standard, det finns en artikel om T5 i CB (senaste nummret)
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • MKN

          #5
          Då får jag läsa med största intresse angående T5-rör .... borde komma i morgon *ler*

          Frågan är bara ett MP Karat 200 eller ett Akva-Stabil 720 liter *hmmm* ....

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • mars 2003
            • 3740

            #6
            Mp har kosntiga mått, alldeles för lite djup... 50 cm är inte mycket på ett 2 meters.
            Anders L

            Kommentar

            Arbetssätt...