Jaha dåsprack det KUL!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth.larsson
    Användare
    • februari 2005
    • 40

    #16
    Vad är det för fel på att lappa?
    det är lättare och håller bättre än om man byter hela botten.
    Och famför allt MINDRE JOBB!!
    har 4 akvarium

    Kommentar

    • Mr.Fish
      Användare
      • maj 2004
      • 1403

      #17
      citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

      citat:Tropfrog. Droppläckage de låter lite som dåligt arbete, tok sprack låter mer som att det inte stod som det ska.
      Det andra kan jag hålla med om är en bidragande orsak. Men du menar att det faktum att det var lagat inte överhuvudtaget hade med saken att göra?

      Att du säger att jag gör dåliga arbeten tycker jag känns som en förolämpning, dom som känner mig vet att jag är väldigt nogrann när jag gör saker och ting.

      Men okej, jag är ju alltid beredd att bättra mig. Så berätta gärna hur ett "bra jobb" är utfört så att jag kan lära mig av mina misstag.

      Men för din information så höll mina första 4 lagningar också. De följande lagningarna sprack och läckte trots att det var lagat på samma sätt.
      MVH
      Magnus
      Men du Magnus, har inte lasse Schults en poäng där? Om du nu är så bra
      och duktig,som du så gärna vill att vi andra skall veta. Varför läcker det då???

      Kommentar

      • Nyllet90
        Användare
        • oktober 2004
        • 1133

        #18
        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

        Kommentar

        • Mcoist
          Användare
          • oktober 2003
          • 154

          #19
          Första gången det spruckit i botten var det inte jag som lappade det utan det var lapat redan när jag fick karet för en kompis hade det då sen började det droppa lite granne från det och jag fick karet av honom (Inte han heller som lagat utan ägaren innan kompisen) för att han inte orkade grejja med det jag limmade om karet utom den gamla lagningen som fick sitta kvar och det höll tätt sen pang. Jag brukar ochså laga med stora rutor när jag lagar kar och dom har hållt alli hopa men nu efterssom det redan är lite halvdant lappat så kan jag inte lägga i en ny ruta utan att slå ut alla dom gamla vilkt nog är kört. Därför skall jag prova lappa det igen funkar det dåligt blir det tippen.

          Kan tillägga att sprickan har inte kommit pågrund av den gamla sprickan utan detta är i en annan hörna däremot så kanske det var tur att det varit lappat för nu var där andra rutor som låg limmade över det gamla glaset som gjorde att glaset inte kunde ramla ur utan hölls ihop även dom stora sprickorna.

          Vid efterkontroll så ser jag att frigoliten som karet stått på har pressats ner betydligt mer i vissa hörn av någon anledning kanske inte stått hundra i våg även om det gjorde det vid påfyllnaden så karet har hamnat i obalans med ett felaktigt tryck på en hörna varav den har spruckit annars har jag ingen vettig anledning till sprickan. Verkar som om det inte är riktigt bra med så tjock frigolit.

          Hoppas den nya lagningen när den sker kommer hålla.
          1*540L 4*375L 1*345L 2*210L 1*160L 2*98L 2*45L Malawi Tanganika

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=80712

          Kommentar

          • imported_n/a
            Användare
            • juli 2004
            • 428

            #20
            [quote]citat:Ursprungligen skickat av tropfrog


            Att du säger att jag gör dåliga arbeten tycker jag känns som en förolämpning, dom som känner mig vet att jag är väldigt nogrann när jag gör saker och ting.


            MVH
            Magnus
            Magnus hur kan du få det till en förolämpning?
            Jag tycker att ett dropp läkage låter som ett dåligt grund eller för arbete.
            Om du tog det som en förolämpning så var det inte menat som en sådan, och givetvis så ber jag dig Magnus om ursäkt!
            MVH/Lasse

            Kommentar

            • tropfrog
              Användare
              • juli 2003
              • 1827

              #21
              citat:Men du Magnus, har inte lasse Schults en poäng där? Om du nu är så bra
              och duktig,som du så gärna vill att vi andra skall veta. Varför läcker det då???
              För att jag inte gjorde det ordentligt, ja. Jag skulle ha bytt hela rutan och inte gjort det på detta dåliga sätt. Det spelar ingen roll hur ordentligt man gör ett jobb när man använder en felaktig metod.
              MVH
              Magnus

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                #22
                citat:Ursprungligen skickat av Schull

                citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

                Visst: Gör man det bara ordentligt så kan det hålla. När jag hade källarlokal med golvbrunn köpte jag många billiga kar med spruckna bottenrutor och fixade med lappning. Av 10 så var det väl 7 som höll i ett år. 2 bara droppläckte och 1 toksprack. Så varför shansa? Vattenskador är dyrt.

                Bara lite nyfiken på hur du lagar när det blir ordentligt? Samt hur många du har lagat så?
                MVH
                Magnus
                Tropfrog. Droppläckage de låter lite som dåligt arbete, tok sprack låter mer som att det inte stod som det ska. Jag har väll bara lagat 4st på det viset och dom har funkat i flera år iaf. Är helt över tygad om att det skulle gå att ha en botten som består av en mängd små glas bitar (som mosaik) om bara bänken och arbetet är rätt gjort. Vill inte få en diskution, men hur som helst så är det förmodligen billigare att "lappa" en att byta hela botten glaset, (och lättare)... Men som sagt varför shansa ? lämna inn det på helrenovering
                Just den principen(många små bitar) användes till ett par stor burkar
                förr ett gäng år sedan i en butik i sthlm på mariatorget och det funkade hur bra som helst.
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Mr.Fish
                  Användare
                  • maj 2004
                  • 1403

                  #23
                  citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

                  citat:Men du Magnus, har inte lasse Schults en poäng där? Om du nu är så bra
                  och duktig,som du så gärna vill att vi andra skall veta. Varför läcker det då???
                  För att jag inte gjorde det ordentligt, ja. Jag skulle ha bytt hela rutan och inte gjort det på detta dåliga sätt. Det spelar ingen roll hur ordentligt man gör ett jobb när man använder en felaktig metod.
                  MVH
                  Magnus
                  Håller med till 100% Hälsn. Patrik

                  Kommentar

                  Arbetssätt...