Sera Omnipur mot vita prick?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sundelin
    Användare
    • October 2003
    • 234

    Sera Omnipur mot vita prick?

    Tror jag fått vita prick sjukan i akvariet, tänkte jag skulle ge fisken liten salt dos. Hittade även tetra general tonic längs in i akvarie skåpet, skulle det kunna hjälpa har ingen aning vad det är till för?
  • sundelin
    Användare
    • October 2003
    • 234

    #2
    Tänkte inhandla nån annan medicin imorgon om inte tonicen kan hjälpa. gärna fler tips... har ju aldrig haft sjukdomar förut...

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3
      Det är inte jättebråttom, men du bör medicinera med en medecin mot just vita prick. Imorgon räcker. TGT skulle jag låta bli, men jag skulle salta lite. Läs Frågor och Svar ang. salt.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • sundelin
        Användare
        • October 2003
        • 234

        #4
        Provar 3dl salt (akvarie ca 300l) har redan nån matsked i oxå sen tidigare. Akvariet innehåller trimac, salvini och ett par zebra. Dom borde tåla saltet

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #5
          Saltet är till för att de inte ska kollapsa pga. saltbrist. Dina fiskar är så tåliga att det troligen är onödigt. Har du växter så ska du ta det lugnare med salt, samma sak gäller vissa andra fiskar t ex en del pansarmalar och Rasboror.
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • sundelin
            Användare
            • October 2003
            • 234

            #6
            Blev rekomenderad sera omnipur på affären och jag köpte det men vet ju faktiskt inte om det funkar? måste man köra med aktivt kol efter behandlingen?

            Kommentar

            Arbetssätt...