Limfogar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tli0817
    Användare
    • March 2004
    • 207

    Limfogar

    Vad tycker ni om denna metod: Använda torkade silikonsträngar/bitar istället för tändstickor! Så slipper man fylla igen hålen och man får en flexibel samt tät fog? Någon som brukar köra med det?

    MVH/tobbe
  • imported_n/a
    Användare
    • July 2004
    • 428

    #2
    citat:Ursprungligen skickat av tli0817

    Vad tycker ni om denna metod: Använda torkade silikonsträngar/bitar istället för tändstickor! Så slipper man fylla igen hålen och man får en flexibel samt tät fog? Någon som brukar köra med det?

    MVH/tobbe
    Vet inte vad du menar riktigt men, silicon fäster inte mot silicon så vad du vinner med det va det nu är du säger får du gärna förklara..
    /Lasse

    Kommentar

    • tli0817
      Användare
      • March 2004
      • 207

      #3
      Ojdå, ber om ursäkt..

      Vid limmning av eget akvarium. Alltså så inte tunga glasskivor trycker ihop silikonet för mycket så fogarna inte får någon flexibilitet, främst för större akvarium då! Man bruka väll ha tändstickor för att hålla ett litet mellan mellan glasskivorna. Då blire silikonfogarna när de torkat lite "rörligare" vid stötar osv..Annat än om det är nästan glas mot glas.

      Då tänker jag mig denna metod istället för använda tändstickor att redan ha torkade och klara silikonbitar, korta strängar som håller mellanrummet mellan glaset undertiden fogarna torkar. Så slipper man sedan dra ut några tändstickor och fylla igen tomma hål=)

      Hum...blev de där bra förklarat=)?

      Kommentar

      • imported_n/a
        Användare
        • July 2004
        • 428

        #4
        citat:Ursprungligen skickat av tli0817

        Ojdå, ber om ursäkt..

        Vid limmning av eget akvarium. Alltså så inte tunga glasskivor trycker ihop silikonet för mycket så fogarna inte får någon flexibilitet, främst för större akvarium då! Man bruka väll ha tändstickor för att hålla ett litet mellan mellan glasskivorna. Då blire silikonfogarna när de torkat lite "rörligare" vid stötar osv..Annat än om det är nästan glas mot glas.

        Då tänker jag mig denna metod istället för använda tändstickor att redan ha torkade och klara silikonbitar, korta strängar som håller mellanrummet mellan glaset undertiden fogarna torkar. Så slipper man sedan dra ut några tändstickor och fylla igen tomma hål=)

        Hum...blev de där bra förklarat=)?
        Förstårnog hur du menar men silicon fäster inte mot silicon, fast ifs så har det nog inte så stor betydelse vilken metod du använder, själv kör jag tändstiks metoden och den funkar..

        Kommentar

        • skorpio
          Användare
          • October 2004
          • 244

          #5
          Får hålla med schull....tändstickor är allt bra....fast vad man använder som distanser spelar nog inte så stor roll...därimot att man verkligen använder något för att förhindra glas mot glas..DET spelar stor roll...litet eller stor kar!!!! Spricker en spricker alla kan det lätt bli annars...Tipset ang siliconbitar funkar säkert bra det med...så tack för tipset..................Moss

          Kommentar

          • tli0817
            Användare
            • March 2004
            • 207

            #6
            Varsågod!Okej, amen då vet jag=) Bara man använder nått som distans då, är nog det viktigast iaf!

            Kommentar

            Arbetssätt...