Lyckad adoption

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2004
    • 572

    Lyckad adoption

    Ni kanske har provat nått liknande?Pga platsbrist + test lät jag igår ett guldsöms par adoptera några hundra just frisimmande jaguar ungar,guldsömmarnas ungar var 1 dag före,såg att det började "hoppa" i jaguar "dallret" av ungar,passade då på att suga upp dem med hävert och ner till guldsöms akvariet,idag har de en ansenlig mängd ungar:-),en anledning till detta att jaguar paret är lite små i förhållande till sällskapet de går med,yngelvårdandet är ju starkt så de har fått mycket stryk o ser sargade ut,de ger ju inte upp ungarna i första taget.
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Jag har inte testat pa det viset men sebraciklider har stulit ungar av varandra hos mig. Daremot sa at samma sebraciklider blaciklidyngel som kom till deras sida (blaciklid och sebra ar en kass kombination pa flera satt).

    I mellanamerika sa hittar man tydligen ofta olika arter i kullarna. Samma galler aven i Tanganyikasjon (bl a Perrisodus slanger ut sina ungar hos nagon annan om de blivit "singel"). Sedan har vi ju dessa som slapper ungar hos malar (se McKaye CB 1/04). Intressant hursomhelst.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    Arbetssätt...