Stenbotten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blackened
    Användare
    • januari 2005
    • 1042

    Stenbotten?



    Tycker det här såg ganska bra ut och funderar på att göra något liknande i mitt akvarium när det börjar värma på lite och man kan plocka sten längs kusten. Fungerar det som tillräckligt skydd för yngel? Vill helst undvika yngelkar eftersom jag inte har någonstans att ha ett...
  • Cutekid
    Användare
    • januari 2003
    • 3368

    #2
    Hej!

    Tänk på att det samlas mkt matrester och skit i nere på botten bland alla stenar. Ett bottenfilter kanske gör susen?

    Lycka till
    Carl

    Besök petrochromis.com´s forum:

    http://petrochromis.com/phpbb3/

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      #3
      jag tror det funkar. men jag skulle nog ha nåt liggunderläg el nåt i botten för säkerhetskull, samt kan man ha några små malar som kan gå o rensa där nere, kanske även yngel kan äta de resterna. men skiten kanske kommer du åt om du slamsuger när du byter vatten.

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • januari 2005
        • 1042

        #4
        Har en liten ancitrusmal som säkert skulle få fullt upp bland stenarna, jag har en väldigt smal slang som kommer ner emellan så smutsen ska inte bli något problem. Men tror ni ynglena klarar sig bra därnere eller?

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #5
          Testa att maila Kjell F så får du nog svar på frågan.

          Mvh
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • augusti 2004
            • 1639

            #6
            blackened; jag har löst mitt problem - såg nämligen SAMMA bild som du, och Imazo har stenar (jämna/släta) som finns i brunrött, svart eller mer engelsk-sjöstensgul!

            Blir GRYMMT snyggt och lägger du några flata större stenar i karet ovan dessa, har du världens bästa yngelgömmor!

            Må gott säger Deathdealer
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            Arbetssätt...