Julidochromis ornatus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ebbe_20
    Användare
    • februari 2005
    • 283

    Julidochromis ornatus

    jag har ett par på dessa men honan har tappat färg ser riktigt ful ut om man får säga så !
    nån som vet varför ??

    isåfall vad beror de på och vad ska göras?
    MVh
    Ebbe
  • ebbe_20
    Användare
    • februari 2005
    • 283

    #2
    verkar inte nån som kan detta svar eller var de en dum fråga kanske
    MVh
    Ebbe

    Kommentar

    • fridizen
      Användare
      • februari 2005
      • 34

      #3
      Tyvärr har jag inte svaret på din fråga utan undra istället om du ville hjälpa mig.
      Läste att du hade yngelakvarie på 60 liter. vad har du för pump/filter till det. hur många liter drar det runt per timma?
      Hoppas nån hjälper dig med din fråga!

      Tack// frida

      Kommentar

      • ebbe_20
        Användare
        • februari 2005
        • 283

        #4
        hehe jag har en enheim eller hur de stavas vet inte hur stor den är "liter i timmen då" men den funkar och den håller rent har 2 st sånna pumar har en i ett annat kar med just nu ... men den är ju som sakt inte stor !
        MVh
        Ebbe

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          dina ornatus kan tappa färg, specielt under stress från hanar, är dom skygga, det brukar honorna vara? Färgen kan komma tillbaka efer ettag, hanar kan vara mycket på frestande, detta gör att dom ej äter mlika bra. var inte allt för orolig mina regani blue -gold congo tog 6 månader av slaksmål innan lek och färg kom.

          Kommentar

          • ebbe_20
            Användare
            • februari 2005
            • 283

            #6
            ok var bara lite nyfiken men just nu så är de särade på varandra alla mina ciklidisar är uppdelade på 2 kar håller på att flytta och installera mitt nya 600 liters kar :-) sen får hon lite mer utrymme än vad hon hade innan i 265 liter
            MVh
            Ebbe

            Kommentar

            Arbetssätt...