Säkert att byta filter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • giggsan
    Användare
    • juni 2004
    • 80

    Säkert att byta filter?

    Hej!

    Har byggt ett nytt filter med hjälp av filtermatta och elrör samt Eheim 2252 huvud. . Nu vill jag göra samma sak med den andra Eheim 2252 som jag har i karet men är osäker på om det är vettigt att byta 2 filter så nära inpå varann? Har haft det nya filtret igång i ungefär 2 veckor.

    Bör jag vänta längre eller kan jag byta redan nu? Akvariet har varit igång sen i somras med samma grus och allt sådant.

    // Erika
  • LadyTiera

    #2
    ta filtermaterial från det gammla så ordnar det sig juh.

    Kommentar

    • giggsan
      Användare
      • juni 2004
      • 80

      #3
      Jo men vill helst inte använda den då den suttit i modul tidigare och jag inte har lust att börja karva i filtermattan.

      citat:Ursprungligen skickat av LadyTiera

      ta filtermaterial från det gammla så ordnar det sig juh.

      Kommentar

      • Nyllet90
        Användare
        • oktober 2004
        • 1133

        #4
        Jag tycker att du ska ta det säkra före det osäkra och vänta nån månad
        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • augusti 2004
          • 1639

          #5
          giggsan; inga problem alls!!! KRAMA ur det gamla filtret i karet när du plåckar upp detta och sätter i det nya, så kommer allt "nyttigt" samlas i dåda de "nya" filtren!!!

          Så kör på, kommer gå hur bra som hellst, även om karet ser ut som cafe Öken ett gäng timmar!

          Mvh Deathdealer
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • giggsan
            Användare
            • juni 2004
            • 80

            #6
            Gjorde som deathdealer sa och kramade ur ett gammalt filter.. grumlit ngn timme sen klart och fint igen. Fiskarna verkar må bra och vattenvärden är ok.

            Kommentar

            Arbetssätt...