Frisimmande Guldsömsyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johanssonsan
    Användare
    • oktober 2004
    • 160

    Frisimmande Guldsömsyngel

    Har frisimmande Guldsömsyngel som nu är 2 dagar unga. Vad ger bäst utdelning, flytta till kasse som hänger i akvariet eller flytta till eget yngelakvarie? Idag kanske 150 yngel. Hur många % av ynglen kan klara sig till vuxen fisk under optimala förhållanden?
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    #2
    för att säkra överlevnad om du har andra fiskar i så är yngel kar bäst. mina yngel överlevde ca 2 vekcor i samma kar som föräldrarna o andra fiskar. matade då med levande artemia.

    Kommentar

    • Orppo
      Användare
      • september 2004
      • 518

      #3
      citat:Ursprungligen skickat av johanssonsan

      Har frisimmande Guldsömsyngel som nu är 2 dagar unga. Vad ger bäst utdelning, flytta till kasse som hänger i akvariet eller flytta till eget yngelakvarie? Idag kanske 150 yngel. Hur många % av ynglen kan klara sig till vuxen fisk under optimala förhållanden?
      Jag flyttade mina till ett separat akvarie och matar med mycket ägg[:0],
      samt mycket krossad flingfoder.
      de växer hyfsat tycker jag

      Kommentar

      • Larry Stockholm
        Användare
        • november 2004
        • 343

        #4
        Nu fick jag syn på den här tråden. hur lång tid gick det från ägg till yngel? Äggen lades idag.
        Lasse Omfors

        Akvaristiken går i vågor

        Kommentar

        • johanssonsan
          Användare
          • oktober 2004
          • 160

          #5
          Hallådär och grattis - äggen kläcktes efter ca 6 dygn. Vilken av honorna leker? Den med kluven stjärt?

          Kommentar

          • Larry Stockholm
            Användare
            • november 2004
            • 343

            #6
            Kluven stjärt????? Den m åste ha läkt.
            Lasse Omfors

            Akvaristiken går i vågor

            Kommentar

            • Cristina Nygren

              #7
              Hej hej jag har nyss fått adoptera ett lekande på guldsömsciklider....för 2 dagar sedan hade honan lagt ägg men nu är alla borta Jag hörde av en vän som haft akvarium mycket länge att om honan känner sig hotad så flyttar hon äggen ......är det sant?????

              Kommentar

              • johanssonsan
                Användare
                • oktober 2004
                • 160

                #8
                Kan vara annan fisk i ditt akvarium som har ätit upp rommen! Annars flyttar de ynglen direkt efter kläckning till en grop där de hålls tills de blir frisimmande. Ett tips - lämna en svag nattbelysning så blir det lättare för honan att vakta rommen. Vad finns mer för fisk i akvariet?

                Kommentar

                Arbetssätt...