Hinktips!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ParSve
    Användare
    • februari 2005
    • 58

    Hinktips!

    Byt ut din gamla sladdriga hushållshink mot en sådan här:
    Rusta har ett brett sortiment av produkter för hemmet – alltid till låga priser! Vi har det mesta inom inredning och skönhet samt för hemmafixaren.

    Rymmer dubbelt så mycket som en "vanlig" hink, stabilare och har hällpip. Oumbärlig med andra ord!
    Går dessutom att använda som yngelkar om det kniper...

    /Kikkoman
    /Pär

    399 l tanganyikaprojekt | Fiskgalleri
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    #2
    Hur ställer sig moderatorerna till detta inlägg med tanke på reglen om att man inte får göra reklam i forumet?
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • shcolsson
      NCS Medlem
      • januari 2005
      • 256

      #3
      Jag tackar för tipset och passar på att tipsa om Epotex akvarielack för hemmagjorda bakgrunder. Du hittar den www.epotex.se
      Experience is something you get right after you need it.

      Kommentar

      • Mattias Olsson
        Användare
        • september 2003
        • 328

        #4
        Reklam eller ej, bra tips tycker jag det var och det uppskattas alltid!

        Kommentar

        • MagnusL
          Användare
          • januari 2004
          • 326

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

          Hur ställer sig moderatorerna till detta inlägg med tanke på reglen om att man inte får göra reklam i forumet?
          MVH
          Magnus
          Ja usch.. Kikkoman har säkert aktier i Rusta.
          Magnus Lovgren

          Kommentar

          • MagnusL
            Användare
            • januari 2004
            • 326

            #6
            citat:Ursprungligen skickat av Kikkoman

            Byt ut din gamla sladdriga hushållshink mot en sådan här:
            Rusta har ett brett sortiment av produkter för hemmet – alltid till låga priser! Vi har det mesta inom inredning och skönhet samt för hemmafixaren.

            Rymmer dubbelt så mycket som en "vanlig" hink, stabilare och har hällpip. Oumbärlig med andra ord!
            Går dessutom att använda som yngelkar om det kniper...

            /Kikkoman
            Tack för tipset!
            Magnus Lovgren

            Kommentar

            • Zaphi
              NCS Medlem
              • juli 2002
              • 5395

              #7
              citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

              Hur ställer sig moderatorerna till detta inlägg med tanke på reglen om att man inte får göra reklam i forumet?
              MVH
              Magnus
              Jag förmodar att du skojar med oss. Vi kan inte stoppa alla externa länkar till komersiella företag på forumet.
              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

              Kommentar

              • ParSve
                Användare
                • februari 2005
                • 58

                #8
                citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

                Hur ställer sig moderatorerna till detta inlägg med tanke på reglen om att man inte får göra reklam i forumet?
                MVH
                Magnus
                Hehe, jag säger som SR och SVT brukar göra för att inte få granskringsnämnden på sig;
                "Det finns även liknande hinkar från andra butiker som fungerar lika bra."
                /Pär

                399 l tanganyikaprojekt | Fiskgalleri

                Kommentar

                • Mikael
                  Användare
                  • april 2002
                  • 347

                  #9
                  citat:Ursprungligen skickat av tropfrog

                  Hur ställer sig moderatorerna till detta inlägg med tanke på reglen om att man inte får göra reklam i forumet?
                  MVH
                  Magnus
                  Den paragraf som säger att ren marknadsföring och reklam kan bli föremål för moderatorernas sopkvast är främst avsedd för att stödja våra sponsorer, dvs alla de ciklidintresserade affärsidkare som annonserar på ciklid.se och/eller i Ciklidbladet.

                  Med stödja menar jag att NCS skall skydda reklamplatsköparnas köpta reklamutrymme i största möjliga mån. En butik som inte annonserar men som försöker få otillbörlig reklam genom tex foruminlägg ska inte kunna skaffa sig utrymme på bekostnad av dem som betalat för sig. Genom NCS snart 40-åriga historia har många butiker troget stött föreningen genom att köpa annonsplats och ställa upp med annat vid mässor och liknande. Det är dessa affärsidkare och, givetvis, nytillkomna sådana som paragrafen avser att skydda.

                  Om Rusta köper 5 helsidor i varje CB framöver så får vi väl fundera över hur vi ska ställa oss till "reklamkupper" från Bauhaus och andra konkurrenter...

                  Även om jag tror att Magnus inte var helt allvarlig så är mitt svar det. Anledningen till det är att enkel. Vår hobby är beroende av att det finns kunniga och intresserade ägare av akvariebutiker och att dessa finner det värt mödan att hålla ett sortiment av ciklider i sina kar. Alla som är medlemmar i NCS bör ta sig en funderare då och då kring detta. Personligen anser jag det självklart att stödja de butiker som stödjer NCS.

                  /Mikael Mayer
                  Skriv så att du själv vill läsa. Läs högt så hör du om någon annan vill göra det.

                  - Lars Falk

                  Kommentar

                  • jimmy
                    Användare
                    • december 2002
                    • 44

                    #10
                    Lagar e väll till för att hållas det kan man ju hålla med om,Men om nu priser som e på så här små summor och det då gynnar akvarie intresset genom att vattenbyten eller snabblagring av fisk blir lättare så kan det ju inte vara farligt....

                    för den delen så säljer ju inte rusta akvarigrus eller akvarier. små sådana här länkar kan ju inte skada något utan är något som jag tror främjar hobbyn istället...och lockar folk till forumet dels för att folk vill leta bra priser och då kanske ökar på inläggen i forumet och även läser i andras inlägg.

                    igentligen borde det finnas en länk för prisjakt. har sätt det på andra forum och det funkar alldeles utmärkt

                    Kommentar

                    • tropfrog
                      Användare
                      • juli 2003
                      • 1827

                      #11
                      citat:Jag förmodar att du skojar med oss.
                      citat:Även om jag tror att Magnus inte var helt allvarlig så är mitt svar det
                      Trist att ingen tog mig på allvar. Jag ville bara veta var gränsen går. Det är ju skönt att vi fick det utrett.

                      Om jag har intressen i en ickeciklidaffär så kan jag göra hur mycket reklam jag vill, men om jag konkurerar med en sponsor så är det stopp.

                      Är det i såna fall inte dags att ändra i regelverket? Kulturen och moderaternas jobb stöder ju inte reglerna.

                      Observera att jag inte har några som helst åsiker om huruvidare det är ok att göra reklam för rusta eller inte. Jag är bara interesserad av att jämföre reglerna med kulturen som råder på foirumet. Om dom inte stämmer överens finns det ingen anledning att ha ett regelverk.

                      Vad det gäller 20 litershinkar vill jag dock utfärda en varning. Att springa och bära på 20 litershinkar varje gång man byter vatten kan leda till ryggont och att man tröttnar på hobbyn. Nej, tacka vet jag långa slangar direkt till avloppet.
                      MVH
                      Magnus

                      Kommentar

                      • anfall
                        Användare
                        • november 2004
                        • 139

                        #12
                        Jag släpper hinken och sträcker på min smärtande rygg när "topfrog" skriver om ledningarna och slangarna! Jag måste ta mig samman och fixa till det. Finns det nån bok om det?

                        Tips, smygreklam, hänsyn till sponsorer och så vidare. Både en enkel och svår fråga. Min uppfattning, skapad av erfarenheter i en marknadsföringsroll tidigare och i journalistiken idag, är att det i grunden är enkelt.

                        Annonsören/sponsorn mäter i regel värdet av att annonsera på en hemsida, eller en tidning genom att mäta hur många som besöker hemsidan och hur ofta. Alltså är en primär fråga vad som gör hemsidan till ett atraktivt forum för potentiella köpare av varor och tjänster. Det är bra att de tipsas om hinkar.

                        Min erfarenhet är att alla som säljer hinkar gynnas, även den som är sponsor. Jag tror alltså att det är positivt med tips hit och dit här. Ju högre i tak, men rumsrent, desto bättre. Men när jag lovordar högre i tak, så ska ni veta att jag inte skulle vilja påstå det om det inte fanns moderatorer på hemsidan. Det vill jag ha sagt för att jag tycker att de och några till tenderar att bli oprovocerat påhoppade och nedsölade med nedlåtande omdömen.

                        Ursäkta! Jag spårade ur. Föreningen och sponsorerna har säkert en tydlig dialog så att båda parter förstår varandras behov och ambitioner. Om det gemensamma intresset är att öka intresset för hobbyn, vilket ökar försäljningsvärdet, vilket ökar annons/reklam och sponsorvärdet, gynnar det båda parter. Jag vet inte alls vilken strategi som föreningen har i detta avseende.

                        Anders

                        Kommentar

                        • Nyllet90
                          Användare
                          • oktober 2004
                          • 1133

                          #13
                          mikael mayer: Hej jag undrar bara om du har sett filmen halloween 20 år senare?

                          (hoppas att du inte tar illa upp!)
                          Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                          Kommentar

                          • sundelin
                            Användare
                            • oktober 2003
                            • 234

                            #14
                            citat:Ursprungligen skickat av anfall

                            Jag släpper hinken och sträcker på min smärtande rygg när "topfrog" skriver om ledningarna och slangarna! Jag måste ta mig samman och fixa till det. Finns det nån bok om det?

                            Kommentar

                            • anfall
                              Användare
                              • november 2004
                              • 139

                              #15
                              Tack Sundelin!

                              Jag kanske borde lägga lite mera tid på att leta och lite mindre på att skriva.


                              Anders

                              Kommentar

                              Arbetssätt...