15 Tropheus i 200 liter??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • december 2004
    • 3060

    #61
    jag jobbar till största delen hemma så för mej är det inga problem och jag matar ofta och det har funkat för mej, sen så finns det förmodligen andra sätt-hur många som helst kanske!? Men jag har följt peter schupkes teorier att aufwuchs-ätare aldrig ska vara helt tillfredställda och det låter vettigt
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

    Akvarie-setup (Salt)

    Kommentar

    • thomas1wallen
      Användare
      • oktober 2004
      • 121

      #62
      Jag startade med 3 pemba och det gick bra, hade dock tur och fick en hane och 2 honor. Tänk på att det behöver vara många grottor i akvariet om man skall hålla få exemplar så att det kan komma undan lätt om hanen blir för "på"....
      Jag tycker att du kan testa med 5-8 stycken ungdjur i ditt akvarium...
      Lycka till
      Thomas

      Kommentar

      • Nyllet90
        Användare
        • oktober 2004
        • 1133

        #63
        Zaphi: Jag tycker du är en sån fantastisk forumist asså! du förklarar på ett sånt enkelt o lätt sätt. Och jag tror at många håller med. Tack!
        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

        Kommentar

        • anfall
          Användare
          • november 2004
          • 139

          #64
          Hoppsan!

          Nu har den gamla tråden vaknat till liv igen. Då kan jag väl berätta kort om hur det har gått. Min hjärna kokade av alla kunniga inlägg då tråden var igång för fullt.

          Sedan dess har jag hälsat på en odlare och har bestämt mig för att köpa T. Kasumba av honom. Mycket vackra ungdjur (5-6 cm). Tyvärr har han bara 15. Jag hade helst velat ha 30. Det är tydligen en relativt ovanlig variant i Sverige, liknar Kachese men har lite rödare fenor.

          Dessa djur planerar jag att hålla med kejsare. Jag har talat med en kille som har 30 djur, som är ungefär lika stora som kachesegänget. Jag vet att det inte är vanligt att man håller mer än en variant tillsammans, men jag är bra sugen för jag tror att de skulle bli ett vackert blickfång tillsammans. Frågan är om det finns en överhängande risk för korsningar eller om de är tillräckligt olika?

          Hur som helst blir det i ett större kar än 200 liter. Tyvärr finns det inte plats för drömmåttet 200x90x60 i mitt lilla kyffe, men nåt däremellan.

          Anders

          Kommentar

          Arbetssätt...