Grävande Niccs?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    Grävande Niccs?

    Tja!
    Såg imorse att två av mina nicaraguensis hade grävt en h-lvetes djup grop bland kolstenen. Jag ser att det är en liten "blåturkos" och färgrann(hona?) och en större och lite ljusar blå på huvudet(hane?) De har hela ena sidan för sig själva i 720 karet. Ingen får komma dit. Har förgäves letat om de har laggt rom, men hittar inte.

    Jag har haft dem i 2 veckor och redan har ett par börjat leka!!!?
    Mvh Alex
  • imported_n/a
    Användare
    • november 2004
    • 572

    #2
    säkert lek på g.de brukar lägga äggen emellan stenar om det inte finns nån grotta de gillar,hanen har en massa fläckar/prickar på fenorna,honan inga, samt hon har finare färger

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • oktober 2003
      • 3615

      #3
      Nu är gropen dubbelt så stor!!!! effektiva rackare
      Mvh Alex

      Kommentar

      • Sofia

        #4
        Hej Alexander! Kul att dina fiskar verkar trivas hos dig!

        Mina nicaraguense har jag haft i ca 4 mån nu, och de brukar få "ryck" ibland då de gräver som bara den. De är otroligt effektiva, men än har jag inte sett några tecken på lek. Paret har hållit ihop fint, och honan har vid något tillfälle försökt få hanen att överväga att bilda familj. Hon har då simmat runt honom, bitit honom och simmat iväg mot en grotta hon brukar hålla till i. Han har simmat efter lite halvhjärtat, spottat runt lite grus, och börjat jaga någon av de andra fiskarna. Förhoppningsvis kommer han snart att fatta vad hon menar!/Sofia.

        Kommentar

        Arbetssätt...