Mitt 720 liters projekt med Sydamerika som fokus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Tunnanders
    svarade
    Hej!
    Jag ska vara jäkligt noga när jag väljer Scalarer och jag tänker köpa från olika ställen.. Det får väl bli ca 8-10 st och sen hoppas jag att jag kan få 2 lekpar av dom.. Antar att det är lagom med 2 par på 350 liter.. Har även bestämt att det får bli ett stim med Kejsartetror och malar såklart.. Kan jag ha ett par ciklider av mellanstorlek eller ska jag satsa på mindre modeller??

    Ha en bra helg!!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Wow... Dom är inte lite granna dom!!! Kolla in min nya tråd "shopping lista Åleds", behöver din hjälp!
    Har svarat där nu!
    Blev sugen på Hypostomus luteus! FAAAAAAAAAAAAN hahaha har spanat in dessa ett bra tag!

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Hämtade 5 L200 malar idag. Kom hem la de i akvariet med påse snabbt.. gick inte att se igenom. Gick ut och kom hem igen... Öppnar påsarna... Japp L200 HIGH FIN!!!! Snacka om att ha gjort en rejäl fynd! Personen var inte medveten om det! HEHE
    Wow... Dom är inte lite granna dom!!! Kolla in min nya tråd "shopping lista Åleds", behöver din hjälp!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Spännande fisklista, många fina Corydoras oxå!
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Du har ju inte så långt över till Danmark
    Hämtade 5 L200 malar idag. Kom hem la de i akvariet med påse snabbt.. gick inte att se igenom. Gick ut och kom hem igen... Öppnar påsarna... Japp L200 HIGH FIN!!!! Snacka om att ha gjort en rejäl fynd! Personen var inte medveten om det! HEHE

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Sätter man svart solfilm på bakrutan och gömmer tekniken i en BTN modul så har man mycket pengar över till FIN fisk! 😁
    Jag är verkligen inte någon fan utav moduler. Ska det vara bakgrund så ska det vara heltäckande all the way... Jag gillar BTN Rocks fast de är ju 130-150 som högst :-/ .. Haft en innan och den var hur snygg som helst.

    Jag fr lid med den här en så länge...kanske blir slimline istället.

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    De är inte billiga heller ... Vad jag såg kosta 6-7 tusen nästan... Mycket peng :-/ .. Den är inte så viktig just nu...
    Sätter man svart solfilm på bakrutan och gömmer tekniken i en BTN modul så har man mycket pengar över till FIN fisk! 😁

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Punkfredd
    Du har ju inte så långt över till Danmark
    De är inte billiga heller ... Vad jag såg kosta 6-7 tusen nästan... Mycket peng :-/ .. Den är inte så viktig just nu...

    Lämna en kommentar:


  • FrePGun
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Jag funderar på att köpa den. Har inte hittat någon som kan hämta hem den. Ingen känner till RockZolid här i Malmö verkar det som. Jag har bara hittat grå på nätet men inte den färg som finns på bilden.
    Du har ju inte så långt över till Danmark

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Camenius
    Hur gick det med bakgrunden Kisar?
    Du lade upp bilder på den, men som jag tolkade din text funderade du på att köpa, det var alltså inte ditt kar som var avfotat? Har du köpt bakgrunden, blev du nöjd iså fall? Är nyfiken eftersom jag kommer att köpa en av Rockzolids bakgrunder samt en del moduler.
    Jag funderar på att köpa den. Har inte hittat någon som kan hämta hem den. Ingen känner till RockZolid här i Malmö verkar det som. Jag har bara hittat grå på nätet men inte den färg som finns på bilden.

    Lämna en kommentar:


  • Camenius
    svarade
    Ursprungligen postat av {_AquA_}
    Funderar på att ta ur nuvarande bakgrunden jag har då den inte går att dölja filtermaterial och annat dylikt bakom...Har fastnat för RockZolid Kisar .. finns i grå och brun tydligen... Har fastnat för den bruna varianten.. Kommer dessa bli svarta eller håller det samma kvalité som BTN?

    Hade ni kört på det i ett SA-kar?????

    Lägger ut två bilder!
    Hur gick det med bakgrunden Kisar?
    Du lade upp bilder på den, men som jag tolkade din text funderade du på att köpa, det var alltså inte ditt kar som var avfotat? Har du köpt bakgrunden, blev du nöjd iså fall? Är nyfiken eftersom jag kommer att köpa en av Rockzolids bakgrunder samt en del moduler.

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av DaRe
    Spännande fisklista, många fina Corydoras oxå!
    Hämtar hem 5 stycken L200 idag. Blir nog så att jag säljer L075 Hemiancistrus sabaji hanen. Han är väldigt aggressiv av sig. Misstänker att han döda sin hona...

    Lämna en kommentar:


  • DaRe
    svarade
    Spännande fisklista, många fina Corydoras oxå!

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Ursprungligen postat av Tunnanders
    Wow vilket akvarium du har!! Har lärt mig en hel del då jag följt allt idag... Ska starta upp ett 350 l inom snar framtid och då köra SA... Har ej bestämt firrar förutom scalarer... Ska skynda långsamt och verkligen satsa på inredningen... Det blir Juwelbakgrund Dark Cliff med terrasser, flera stora rötter, ett stenröse med rundade stenar, grenar som kommer att gå från ytan ner i sanden, eklöv och några stora växer..
    Så långt har jag kommit i planeringen..
    Tackar. Låter ju roligt... Se till att satsa på dyrare och bra scalarer... Kvalitén är allt! Fina fenor och hela det där. Finns grymt mycket att välja och vraka mellan inom SA fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • Tunnanders
    svarade
    Wow vilket akvarium du har!! Har lärt mig en hel del då jag följt allt idag... Ska starta upp ett 350 l inom snar framtid och då köra SA... Har ej bestämt firrar förutom scalarer... Ska skynda långsamt och verkligen satsa på inredningen... Det blir Juwelbakgrund Dark Cliff med terrasser, flera stora rötter, ett stenröse med rundade stenar, grenar som kommer att gå från ytan ner i sanden, eklöv och några stora växer..
    Så långt har jag kommit i planeringen..

    Lämna en kommentar:


  • {_AquA_}
    svarade
    Nu var det ett tag sen som jag uppdatera. Jag förlora min ena stora L075 Hemiancistrus sabaji pleco ... Tror hanen jagade ihjäl den ... dålig start på den dagens morgon... Sedan förlora jag 1 Boliviansk fjärilsciklid....

    Igår fick jag hem ett utav mina wave maker av märket SUNSUN. Den pumpar 3000 L/H ... Fiskarna älskar att simma mot strömmen..speciellt mina Corydoras, Brochis och tetror. alarna ligger vid roten nära den och fläktas.

    En till på 4900 L/H är på sin väg. Bra att ha för att cirkulera dead spots i karet och få iväg skiten som bildas på dessa ställen.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...