CA-bilder del 3

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 2670

    Ursprungligen postat av cichlids4fun
    Jag det får man hoppas, skulle bli rätt sur annars. får väl hålla lite koll,
    köpte en hona till richard oxå från samma akvarie, han kanske kan kika på sin för säkerhets skull

    Min hona är småprickig och har för övrigt precis fått fram frisimmande yngel med en av jockes hanar.
    Åter till CA

    Det är där jag hör hemma

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      Ursprungligen postat av jinnarparen
      Min hona är småprickig och har för övrigt precis fått fram frisimmande yngel med en av jockes hanar.

      kul, verkar vara produktia tyskar det där
      Kan du inte skicka en bild på hene eller lägga upp en här för jämförelse
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • salmberg
        NCS Medlem
        • oktober 2007
        • 830

        Theraps lentiginosus

        Undrar om någon har en bild på Theraps lentiginosus hona, då jag tror jag bara har hanar?

        Kommentar

        • jinnarparen
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 2670

          Bild på texasparet.
          Ingen större skillnad på prickarna här inte, och honan blir betydligt ljusare än vad en carpinte blir (fast det var ju ett tag sen jag hade carpinte sist förstås)
          Åter till CA

          Det är där jag hör hemma

          Kommentar

          • jinnarparen
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 2670

            Vieja Bifasciata 'Rio Aqua Dulce'

            Hane i lekdräkt, honan är ännu ljusare.

            Riktigt trevliga fiskar det här, rätt så aggressiva mot andra men verkar hålla ihop rätt bra, även när de inte leker.

            De jag har är inte så stora än så jag hoppas att det blir mer färg på dem.
            Åter till CA

            Det är där jag hör hemma

            Kommentar

            • salmberg
              NCS Medlem
              • oktober 2007
              • 830

              Ursprungligen postat av jinnarparen
              Hane i lekdräkt, honan är ännu ljusare.

              Riktigt trevliga fiskar det här, rätt så aggressiva mot andra men verkar hålla ihop rätt bra, även när de inte leker.

              De jag har är inte så stora än så jag hoppas att det blir mer färg på dem.
              Riktigt snygga jinnarparen. Hur stora är de nu?
              Vill se mera..Ös på med bilder..

              Kommentar

              • JockeB
                Användare
                • maj 2004
                • 2964

                Ursprungligen postat av jinnarparen
                Hane i lekdräkt, honan är ännu ljusare.

                Riktigt trevliga fiskar det här, rätt så aggressiva mot andra men verkar hålla ihop rätt bra, även när de inte leker.

                De jag har är inte så stora än så jag hoppas att det blir mer färg på dem.
                Grattis till leken Rickard, mera bilder Ska nog komma lite mera bilder från mig också nu framöver
                Mvh Jocke
                Centralamerikanska Ciklider!

                Kommentar

                • Lundensis
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 2262

                  Med risk för att verka tjatig: Tycker där är skillnad på på fläckarna på jinnarparens cyanoguttatushane jämfört med cichlids4fun:s. Men, det kan ju ändå vara cyanoguttatus båda två.

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    Ursprungligen postat av Lundensis
                    Med risk för att verka tjatig: Tycker där är skillnad på på fläckarna på jinnarparens cyanoguttatushane jämfört med cichlids4fun:s. Men, det kan ju ändå vara cyanoguttatus båda två.
                    Ja hur ska man veta vad som är vad, finns det inga andra skillnader som man kan kika efter?

                    Har kollat i lite böcker och det finns otroliga skillnader på både cyanoguttatus och carpinten, men blir carpinten så där jätte vita och svarta (hannarna oxå)? vid lek.

                    om det skulle vara en korsning så borde ju honorna oxå vara annorlunda, jag är ju tveksam till att det är olika föräldrar till dem likaså richards, de kommer som sagt från samma kar.
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • april 2003
                      • 1888

                      Ursprungligen postat av cichlids4fun
                      Ja hur ska man veta vad som är vad, finns det inga andra skillnader som man kan kika efter?

                      Har kollat i lite böcker och det finns otroliga skillnader på både cyanoguttatus och carpinten, men blir carpinten så där jätte vita och svarta (hannarna oxå)? vid lek.

                      om det skulle vara en korsning så borde ju honorna oxå vara annorlunda, jag är ju tveksam till att det är olika föräldrar till dem likaså richards, de kommer som sagt från samma kar.
                      Carpintishonorna brukar väl bli betydligt svartare vid lek, då menar jag omfattningen, typ 3/4 av kroppen är svart, endast övre delen av huvudet ljus, från strax under ögat och upp.

                      Förutom prickarna så tycker jag detta är en väldigt tydlig skillnad på de två.
                      Både Richards och dina ser tveklöst ut som cyanoguttatus trots viss skillnad i prickarna. Sen vet jag inte om jag kan minnas att jag sett en carpintis med bara prickar på huvudet, utan dom har alltid haft vissa mönster snarare än prickar på huvudet.
                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 3111

                        Ursprungligen postat av jarinen
                        Carpintishonorna brukar väl bli betydligt svartare vid lek, då menar jag omfattningen, typ 3/4 av kroppen är svart, endast övre delen av huvudet ljus, från strax under ögat och upp.

                        Förutom prickarna så tycker jag detta är en väldigt tydlig skillnad på de två.
                        Både Richards och dina ser tveklöst ut som cyanoguttatus trots viss skillnad i prickarna. Sen vet jag inte om jag kan minnas att jag sett en carpintis med bara prickar på huvudet, utan dom har alltid haft vissa mönster snarare än prickar på huvudet.
                        Mvh Jari
                        Tackar låter bra i så fall, vill ju inte ha några korsningar.......ska försöka fota dem när de är som vitast, men honan är minst till hälften vit vid lek nästan mer, hannen växlar oftare färg och är svår att få foto på eftersom de blir lite skygga nere i källaren
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • Ciklicollector
                          Användare
                          • juni 2008
                          • 129

                          Hej

                          Ursprungligen postat av jinnarparen
                          Bild på texasparet.
                          Ingen större skillnad på prickarna här inte, och honan blir betydligt ljusare än vad en carpinte blir (fast det var ju ett tag sen jag hade carpinte sist förstås)
                          Är det vanligt att ungdjuren har mera blått i sig och är mera prickiga?

                          Kommentar

                          • JockeB
                            Användare
                            • maj 2004
                            • 2964

                            Jaha då kommer dom första bilderna här då! Jaa, jag ska tvätta rutorna till nästa gång, jag lovar

                            C. Umbrifera hane 26-27cm.
                            Mvh Jocke
                            Centralamerikanska Ciklider!

                            Kommentar

                            • JockeB
                              Användare
                              • maj 2004
                              • 2964

                              A. Rostratus hane ca 25cm.
                              Mvh Jocke
                              Centralamerikanska Ciklider!

                              Kommentar

                              • JockeB
                                Användare
                                • maj 2004
                                • 2964

                                V. Argentea hane ca 30cm.
                                Mvh Jocke
                                Centralamerikanska Ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...