Inredning till troffar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markie
    Användare
    • september 2008
    • 512

    #31
    Tack tom ln och rent vatten!

    Skulle gärna sätta växter långt bak men pga av den dumma plaseringen av pumpen så kan jag inte ha rampen så långt bak. Får se hur jag gör. Har iof en
    t5 ramp som står i förådet. Kanske skulle ta och hänga den över

    Har bytt en skvätt ca 60 liter idag och tillsatt bakterier och vattenberedning.
    Riktigt kul är det med nya bekantskaper vet inte hur många timmar jag suttit och kollat i burken. Den står ju förträfligt bra här bredvid datorn

    Har även sett lite antydningar till lek beteende

    Kommentar

    • Tom.Nordbeck
      Användare
      • juni 2007
      • 133

      #32
      Härligt.

      har missat, hur stort är karet?
      Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

      Kommentar

      • HåE
        Användare
        • september 2007
        • 1525

        #33
        [QUOTE=jemmba;778167]Tack tom ln och rent vatten!

        Skulle gärna sätta växter långt bak men pga av den dumma plaseringen av pumpen så kan jag inte ha rampen så långt bak. Får se hur jag gör. Har iof en
        t5 ramp som står i förådet. Kanske skulle ta och hänga den över

        Kan du inte sätta några spottar bakom rampen? Kul att du har fått nya invånare. Hoppas det kommer att gå bra.
        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

        Kommentar

        • Markie
          Användare
          • september 2008
          • 512

          #34
          [QUOTE=HåE;778182]
          Ursprungligen postat av jemmba
          Tack tom ln och rent vatten!

          Skulle gärna sätta växter långt bak men pga av den dumma plaseringen av pumpen så kan jag inte ha rampen så långt bak. Får se hur jag gör. Har iof en
          t5 ramp som står i förådet. Kanske skulle ta och hänga den över

          Kan du inte sätta några spottar bakom rampen? Kul att du har fått nya invånare. Hoppas det kommer att gå bra.
          Jo jag har funderat på det men har vi för spottar som är bra för växterna månne? Skulle vara snällt om du ville länka.

          Fasst å andra sidan så blir det ju billigare att hänga upp rampen som jag redan har. Det är iofs en vanlig armatur som man har på kontor men det spelar ju mindre roll om den hänger över täckglas. Tror jag?

          Jo det är riktigt skoj med lite nya bekantskaper

          Kommentar

          • Markie
            Användare
            • september 2008
            • 512

            #35
            Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
            Härligt.

            har missat, hur stort är karet?
            Det är ett 540.

            Kommentar

            • specmats
              Användare
              • december 2004
              • 3060

              #36
              Ursprungligen postat av jemmba
              Här kommer lite kassa bilder på dom. Tips på hur man lyckas lite bättre med en kompaktkamera skulle vara schyst. Dom är lite mörka ännu men dom blir jusare hela tiden tycker jag.Att bakgrunden är så ljus kommer ju att hjälpa till det med. Så om en vecka ser det än bättre ut

              Ska slänga i lite vallisineria framöver men först ska dom få gå i lugn och ro.

              skickar med en bild på hur jag löste problemet med pumpen som innan satt under vatten och gjorde det lite för varmt. Sambon tycker det är snyggt
              -kul att se gammla polare från förr
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

              Akvarie-setup (Salt)

              Kommentar

              • HåE
                Användare
                • september 2007
                • 1525

                #37
                [QUOTE=jemmba;778189]
                Ursprungligen postat av HåE

                Jo jag har funderat på det men har vi för spottar som är bra för växterna månne? Skulle vara snällt om du ville länka.

                Fasst å andra sidan så blir det ju billigare att hänga upp rampen som jag redan har. Det är iofs en vanlig armatur som man har på kontor men det spelar ju mindre roll om den hänger över täckglas. Tror jag?

                Jo det är riktigt skoj med lite nya bekantskaper

                Hologenlampor funkar inte. Fel våglängd tydligen. Funkar dock väldigt bra för grönalger. Jag kör med fyra halogenspottar bakom rampen, och under varje spott har jag mera gröna alger än i övriga akvariumet. Det funkar nog bäst med lysrör. Precis som du själv har funderat på. Annan typ av växtbelysning ger förmodligen för mycke värme.
                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                Kommentar

                Arbetssätt...