Rysk Malawi-sajt...Ad Konings foton?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    Rysk Malawi-sajt...Ad Konings foton?!

    Hittade denna sajt med Ad Konings foton (lagligt eller inte) och det finns ett artregister med en del foton som jag iallafall aldrig sett, och på en del arter som för mig blev en ny upplevelse.

    Ta en koll...här:



    Man får hoppas att den uppdateras med fler foton och på fler arter. Bör nog påpekas att flertalet av fotona är ifrån Malawisjön...
  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Jahaa?

    Vad var det för bra med den sida med bilder på ungefär 10 arter?'

    Efter att ha kollat en liten stund så var det iofs ett par riktigt snygga bilder, men det saknades juh bilder på nästan alla..

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Det är aningen mer än foton på bara 10 arter...

      Jag tyckte att det kunde vara en bra sajt att kolla in lite arter som man kanske inte vanligtvis ser till på diverse malawi-sidor. Det är troligen inte heller fel att lägga till denna sajt som "favorit" då den eventuellt uppdateras med fler bilder.

      Alla är inte lika djupt kunnande eller har den bakgrunden som du när det gäller Malawi...så var lite objektiv Henke.

      Kommentar

      • Cutekid
        Användare
        • januari 2003
        • 3368

        #4
        De ryska sidorna är hemska när det gäller att sno bilder. Hagblom har väl haft enna jäkla problem med det. Även jag har blivigt bestulen på ett par bilder det senaste halvåret.

        Mvh
        Carl

        Besök petrochromis.com´s forum:

        http://petrochromis.com/phpbb3/

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Det kan hända Calle, men då får man "märka" foton på något sätt om man inte vill bli av med dom.

          Går du ut på stan och lägger en packe bilder på något bord så är jag säker på att någon snappar åt sig dom även där.
          Internet lever ju stort på det visuella så då är det uppenbart att det tas bilder hit och dit.

          Nu var det liksom inte det som var grejen med mitt ämne, utan mer att visa en sajt med bilder tagna av Ad Koning och att just de bilderna inte är de vanligaste man ser på googlesökningar kanske...

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • januari 2003
            • 3368

            #6
            Det roliga är att det var min copyright på bilderna som de tog bort. Så nog var de märkta alltid.
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • Henreb
              Användare
              • november 2004
              • 56

              #7
              Ang. bildstölder. Det finns kodningar som gör att det inte går att högerklicka på bilder. Det borde i alla fall få bort de mindre datakunniga tjyvarna.
              540L Sydamerika

              Kommentar

              • Ola Svensson
                Användare
                • april 2002
                • 14633

                #8
                Har ar ett par lankar till piratfria sidor som ni hittar bland NCS' lankar:


                Med vänliga hälsningar

                Ola

                Kommentar

                • Johan
                  Användare
                  • augusti 2002
                  • 3029

                  #9
                  henreb, hur lyder den?

                  Kommentar

                  • Ralph
                    Användare
                    • maj 2002
                    • 736

                    #10
                    T ex så här kan det se ut:

                    <!--
                    var BC_Text="Glöm det!";
                    function BodyClick(Ereignis)
                    {
                    if(navigator.appName=='Netscape')
                    {
                    if(Ereignis.which==3)
                    {
                    alert(BC_Text);return false;
                    }
                    }
                    else if(event.button==2)
                    {
                    alert(BC_Text);
                    }
                    return true;
                    }
                    document.onmousedown=BodyClick;
                    // -->

                    Kommentar

                    • Ralph
                      Användare
                      • maj 2002
                      • 736

                      #11
                      Sen kan man använda Digimarc för att lägga in copyrightinformation i bildfilen också, men har man små bilder kan det påverka bildkvaliteten negativt.

                      Kommentar

                      • fredrikr
                        Användare
                        • oktober 2002
                        • 985

                        #12
                        Det faktum att du använder variabelnamnet Ereignis har ju ett visst ironivärde i ett inlägg om hur man kan förhindra stöld av material på nätet... []

                        Jag vet ju inte om just den koden är public domain, men en hel del JavaScript-kod lånas ju utan tillstånd från webbsidor...
                        Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                        http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                        Kommentar

                        • Ralph
                          Användare
                          • maj 2002
                          • 736

                          #13
                          citat:Ursprungligen skickat av fredrikr

                          Det faktum att du använder variabelnamnet Ereignis har ju ett visst ironivärde i ett inlägg om hur man kan förhindra stöld av material på nätet... []

                          Jag vet ju inte om just den koden är public domain, men en hel del JavaScript-kod lånas ju utan tillstånd från webbsidor...
                          Hrm... Visst är det väl så. Jag använder inte den här koden själv utan saxade från en hemsida som jag vet använder anti-högerklick.

                          Kommentar

                          • imported_n/a
                            Användare
                            • november 2004
                            • 572

                            #14
                            Om jag tittar på en bild på en sida,inte bryr jag mig ett dyft om vem som fotat...och om den som lagt ut den "fått" den på i-net eller tagit bilden själv.Typ: skiter högaktningsfullt i det:-)....Tycker det är en aning naivt att lägga ut bilder o tro att ingen på www ska norpa den,märkt eller inte....hur tusan ska man kunna lägga vantarna på tex en snubbe i ryssland??O till vicken nytta??Det är väl bara bra om bilderna sprids??Driver man inte eget företag med bilderna så kvittar det väl?Och om man gör det så får man väl skydda sig,eller inse att hela www mer eller mindre är en stor "pirat" marknad.Vet inte hur vissa tänker?? Börjar gasta om att min bild är snodd!!Jisses.

                            Kommentar

                            • Ola Svensson
                              Användare
                              • april 2002
                              • 14633

                              #15
                              Nar det galler just Ad Konings sa handlar det om att CD-skivor som han saljer laggs ut pa natet dvs. han har inte lagt ut bilderna pa natet, det har nagon annan gjort.
                              Med vänliga hälsningar

                              Ola

                              Kommentar

                              Arbetssätt...