Tropheus i ett 630 liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • jullen
    svarade
    Okej,tack för svaren.
    ledsen att det blev lite mycket frågor=(.Men man vill ju veta!men som du christian sa,kan man ha två stora tropheusgrupper i ett 1,5 meterskar?
    Jag är rätt ny på tropheus,har bara haft 3+0 pemba och 1 molirohannne innan.Det gick grymt dåligt.fiskarna simmar nu på tropikcenter i halmstad.
    de blev nog glada att slippa 375:an med malawi=)


    mvh ville

    Lämna en kommentar:


  • Nyllet90
    svarade
    Jag har ingen som helst erfarenhet av troffar men en sak är jag nästan säker på och det är att blästersand funkar! Jag kan inte se någon anledning till att det inte skulle göra det

    Lämna en kommentar:


  • Christian Alfredsson
    svarade
    Det var inte lite frågor. Gör ett försök att svara på några

    1/ Ja det kan man.
    2/ Bra cirkulation är viktigt. Jag skulle haft ett filter med biologisk rening, tex ytterfilter + en cirkulationspump på 3000 l/h.
    3/ Ja det kan man. 10 dubbar med en annan art funkar ofta. Dock är det bättre med 30 av varje.
    4/ Har provat olika Julidochromisar och det funkar. Tänk på att fisken bör kunna funka på samma mat som Troffarna och vara tillräckligt modig för att hinna med att äta.
    5/ Inred det så som du själv tycker är snyggt. Några stenar som ger revir är väl aldrig fel. Bakgrund som går hela vägen upp till ytan ger ofta en viss trygghet.
    6/ Blästersand - vet ej
    7/ Finns recept på räkmix i forumet. Mycket grön för troffar.
    8/ Jag har själv haft jumboleptosoma. Det funkade okey.

    Läs lite i Tropheustråden på forumet. Mycket erfarenhet finns där och svar på många av dina frågor finns i tråden.

    Lämna en kommentar:


  • jullen
    startade ett ämne Tropheus i ett 630 liters?

    Tropheus i ett 630 liters?

    Hej!

    Jag har några frågor:
    Kan man ha entropheusgrupp i ett 630 liters kar?Måtten är 150Lx70Bx60H.I så fall:
    Vilken pump/pumpar rekommenderas?
    Kan man ha en mindre tropheusgrupp i kontrast till en större t.e.x
    10 duboisi och 20 moliro?
    Kan man ha mer fisk i karet förutom troffar?
    Hur ska jag inreda?
    Funkar biltemas blästersand?
    Kan nån ge tips på en komplett tanganikyamix till en bra blandning?
    Går det att ha cyprichromis till tropheus?
    Tror jag fick med allt nu...

    tack på förhand!

    mvh ville
Arbetssätt...