Geophagus Orange Head Tapajos

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Geophagus Orange Head Tapajos

    Lite bilder
    2:an tuggande hanne.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Norrland
    Användare
    • december 2009
    • 557

    #2
    Ursprungligen postat av DaRe
    Lite bilder
    2:an tuggande hanne.
    Genialiska firrar! Har funderat lite på dessa. Har en kompis som låter naturligt sol ljus falla ned i akvariet.....det gnistrar i deras kroppar o fenor. Otroligt vackra!
    Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

    Kommentar

    • liv
      NCS Medlem
      • februari 2005
      • 192

      #3
      Ursprungligen postat av DaRe
      Lite bilder
      2:an tuggande hanne.
      Ja nu har jeg bestillt meg 6 stk.Tapajos read head.De skal gå i ett 530 med 4stk.Daemon,6 stk,temporalis(3 villfangede)og 6 stk,Regani.Det er også en stim med congotetraer i karet,masse røtter og mye cattappalblader.Har også flytebregner som temporalisen liker og stå under.Bilder kommer.Må bare lære meg og få det til.
      jan

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Jo de är sanslöst roliga och uppskattas av icke-fisk tokar minst lika mycket som av mig själv för deras pigga nyfikenhet och vackra färger.

        Liv, ett tips är att installera image resizer för windows. Se egen tråd.
        Eftersom vi inte idag kan ladda upp bild hur som helst utan den måste vara av rätt storlek tänkte jag dela med mig av hur jag gör. Jag har installerat image resizer för Windows. http://imageresizer.codeplex.com/ Då kan du höger klicka på 100 bilder och välja resize och sedan storlek. Efter det kan du använda


        Fler bilder
        i lektagen
        hona som tuggar
        polarna: dolksticktetror
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Norrland
          Användare
          • december 2009
          • 557

          #5
          Ursprungligen postat av DaRe
          Jo de är sanslöst roliga och uppskattas av icke-fisk tokar minst lika mycket som av mig själv för deras pigga nyfikenhet och vackra färger.
          Kompisen har fiskarna i valdigt humus rikt vatten med rotter och ovrigt ar akvariet valdigt dunkelt och endas unde nagon timme faller sol ljus ned i burken. Du verkar kora valdigt klart vatten med mycke ljus stammer det? Vad jag forsoker saga ar att han kor deras burk som du bor kora neon tetror. Mork dunkelt med nagon timma med stark sol ned. Jag ska banne mig forsoka plata lite av dom fiskarna sa far du se hur han har satt up burken.

          Inte helt olikt DAHLBERG's akvarium i helkars bild tråden.
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            #6
            Låter läckert. Sol som lyser in ger absolut det snyggaste ljuste i alla kategorier!!

            Jag har väl medelljus, men mycket rötter de går i mitt 936 liters. En del överhängande BTN moduler som skapar mörker. Mycket sandyta och få växter.

            Just dessa trivs bra i ljusa akvarier och finns normalt på sandbanker som vuxna där ljuset är väldigt starkt.
            Senast redigerad av DaRe; 30 april 2011, 08:08.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • Norrland
              Användare
              • december 2009
              • 557

              #7
              Ursprungligen postat av DaRe
              Låter läckert. Sol som lyser in ger absolut det snyggaste ljuste i alla kategorier!!

              Jag har väl medelljus, men mycket rötter de går i mitt 936 liters. En del överhängande BTN moduler som skapar mörker. Mycket sandyta och få växter.

              Just dessa trivs bra i ljusa akvarier och finns normalt på sandbanker som vuxna där ljuset är väldigt starkt.
              Jäkligt fint akvarium!
              Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #8
                snyggt firrer fiskar den o se fin färg har du där den röda.. vad kör du lys-rör?? är den grolux?? o vad har du för den sand??
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • DaRe
                  NCS Medlem
                  • september 2009
                  • 22831

                  #9
                  Tackar så mycket. kul att ni gillar dem!

                  jag har bara standard phillipslysrör 6500 kelvin 4st 54w i ett 936 liters, 65cm högt.

                  Sanden är julas blästersand!
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                  ///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                  Kommentar

                  • Kajjjan
                    NCS Medlem
                    • juni 2008
                    • 1882

                    #10
                    Ursprungligen postat av Norrland
                    Jäkligt fint akvarium!
                    Instämmer! Fascinerande firrar de där.

                    //Kaj

                    Kommentar

                    • Matz Karlsén
                      Användare
                      • februari 2004
                      • 1127

                      #11
                      Mycket snygga ciklider! Funderar själv på att skaffa mig ett gäng!
                      To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                      Kommentar

                      • DaRe
                        NCS Medlem
                        • september 2009
                        • 22831

                        #12
                        Kul att du tycker det. kolla in jordätartråden för ännu mer bilder och tips om du inte redan gjort det.
                        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                        ///David
                        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                        Kommentar

                        • PelleH
                          Användare
                          • april 2011
                          • 35

                          #13
                          Riktigt fint.
                          Har nu själv införskaffat 4st

                          Kommentar

                          • DaRe
                            NCS Medlem
                            • september 2009
                            • 22831

                            #14
                            Oj skoj mata på med lite bilder här eller jordätar tråd eller ny tråd eller vilken tråd som hellst för den delen
                            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                            ///David
                            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                            Kommentar

                            • PelleH
                              Användare
                              • april 2011
                              • 35

                              #15
                              Får göra så. Måste ha en kamera som fungerar först.
                              Våra är ju inte stora alls. ca 3-4 cm
                              Men nog helt värt att försöka få upp yngel sedan

                              Kommentar

                              Arbetssätt...