Ladda upp bilder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Ladda upp bilder

    Eftersom vi inte idag kan ladda upp bild hur som helst utan den måste vara av rätt storlek tänkte jag dela med mig av hur jag gör.

    Jag har installerat image resizer för Windows.



    Då kan du höger klicka på 100 bilder och välja resize och sedan storlek. Efter det kan du använda "hantera bifogade bilder" om du svarar på en tråd. Den knappen syns inte om du använder snabbsvar utan du måste klicka på svara eller gå till avancerad.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • tege
    Användare
    • februari 2005
    • 2753

    #2
    Skalar inte forumet storleken på bilderna själv numera? huvudsaken att dom inte är på för många Kb. Eller?
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Jo det är kB jag tänker på, men jag har inget bättre sätt att snabbt få ned kB annat än att öppna i något bildbehandlingsprogram och komprimera hårdare. Det ska komma i nyare versioner av image resizer.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        bump om någon vill testa att lägga upp bilder direkt i forumet.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        Arbetssätt...