Auktion i GCG - Göteborg 27/11 - 2010

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • november 2003
    • 1585

    Auktion i GCG - Göteborg 27/11 - 2010

    Med denna nya tråd så kan diskussionen fortsätta på rätt ställe. Vi från GCG´s sida ber att få återkomma löpande med tider, plats och andra praktiska saker.. men som sagt..nu kör vi diskusisonen här istället...
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG
  • Leopoldi
    Användare
    • februari 2004
    • 1082

    #2
    Olika datum?

    Kommentar

    • Byttorp
      Användare
      • november 2003
      • 1585

      #3
      Ursprungligen postat av Leopoldi
      Olika datum?
      den andra tråden var för förra året....lördagarana ligger in på samma datum från år till år.... I år har det helt enkelt blivit en dag tidigare...därav den NYA tråden där du helt riktigt har skrivit.

      Det går bra att skriva här i tråden om man kan tänka sig att ställa upp och jobba under lördagen.
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

      Kommentar

      • Zaphi
        NCS Medlem
        • juli 2002
        • 5395

        #4
        Jag kan säkert jobba lite, men jag avstår gärna från att vara utropare i år.
        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

        Kommentar

        • Jörgen Magnusson
          Användare
          • augusti 2010
          • 16

          #5
          Datumet låter som en dag jag har bokat upp i STHLM av någon djävla knäpp anledning. Men kan någon förklara lite närmre om den här tillställningen. Vad är det som händer, när hur, vilka kan komma - HALLÅ!?
          Låter som en skitkul grej det här.
          /Jörgen Magnusson
          -------------------------
          * E-post * Hemsida * Boka tid *

          Kommentar

          • Joakim Draktoft
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 7334

            #6
            Ursprungligen postat av Jörgen Magnusson
            Datumet låter som en dag jag har bokat upp i STHLM av någon djävla knäpp anledning. Men kan någon förklara lite närmre om den här tillställningen. Vad är det som händer, när hur, vilka kan komma - HALLÅ!?
            Låter som en skitkul grej det här.
            Här finns mer information om denna auktion


            Korta bildartiklar från tidigare auktioner i GCG

            Joakim Draktoft
            f.d Webmaster Ciklid.se
            ____________________________________________

            Kommentar

            • Rooster
              NCS Medlem
              • november 2009
              • 473

              #7
              Ja förra veckan fick vi det bekräftat att auktionen kommer att hållas i Frölundagymnasiets matsal. Tider, inträde och all info man behöver veta om man planerar att lämna in/föranmäla objekt finns här: http://gcg.se/html/auktioner.html
              Alla är så klart hjärtligt välkomna å vi hoppas att vi ses på auktionen.

              Kommentar

              • Rooster
                NCS Medlem
                • november 2009
                • 473

                #8
                Igår hade vi i styrelsen möte angående auktionen där vi bla diskuterade reglerna för detta årets auktion. Vi prövar oss hela tiden fram för att auktionen skall bli så bra som möjligt. Egentligen är det bara några få "ändringar" inför i år och dessa kommer även att läggas upp på hemsidan http://gcg.se/html/auktioner.html

                1: Vi tar bort "Fasta bordet".

                2: Vi har höjt provisionen från 20% till 25%.

                3: Ni som skall sälja, SNÄLLA tänk på att inte ha så många objekt av samma slag, utan slå hellre ihop fler påsar eller vad det nu är till samma post och öka istället minimipriset/utropspriset. Detta underlättar väldigt mycket för oss och det blir förhoppningsvis ett bättre flyt på auktionen.

                Kommentar

                • olaJ
                  Användare
                  • augusti 2003
                  • 584

                  #9
                  Är det mycket föranmält ännu? Kommer det ut listor som vanligt på vad som föranmäls?
                  "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                  Kommentar

                  • Rooster
                    NCS Medlem
                    • november 2009
                    • 473

                    #10
                    Ursprungligen postat av olaJ
                    Är det mycket föranmält ännu? Kommer det ut listor som vanligt på vad som föranmäls?
                    Vet inte om det är mkt som föranmälts men nån lista kommer det nog tyvärr inte komma ut (rätta mig gärna nån om jag har fel). Brukar i regel vara så att det lilla som föranmäls kommer in i sista minuten typ. Däremot pratas det en del om vad folk kommer ha med sig i motsvarande tråd på zoopet. Tror förresten Kaj P skulle ha med sig L066 tex.

                    Kommentar

                    • malawijanne
                      Banned
                      • november 2005
                      • 3217

                      #11
                      Ursprungligen postat av Rooster
                      Vet inte om det är mkt som föranmälts men nån lista kommer det nog tyvärr inte komma ut (rätta mig gärna nån om jag har fel). Brukar i regel vara så att det lilla som föranmäls kommer in i sista minuten typ. Däremot pratas det en del om vad folk kommer ha med sig i motsvarande tråd på zoopet. Tror förresten Kaj P skulle ha med sig L066 tex.
                      Vi som har sålt på auktionen brukar lägga ut det i denna tråden, så vi kan väl uppmana dom som kommer att sälja något kan väl lägga ut det i denna tråden, någon som är mycket på zoopet kan väl uppmana dom som skriver på zoopet att även skriva i denna tråden, vad dom kommer att sälja.
                      Listan som jag tror att Ola frågar efter, det var väl den listan som tony brukar printa ut på plats på auktionen.Janne

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • november 2005
                        • 3217

                        #12
                        Nu har jag tyvärr inte varit med på denna autionen på ett par år, men jag tänker dyka upp i år, och ev skall jag ha med mig några rödingar till malawisar för försäljning.

                        Men jag tycker att det fasta bordet skall vara kvar, så att det inte bli en massa påsar med samma grejer som det tar en massa tid att auktionera ut.

                        Men det viktigaste är faktiskt att se till att fiskarna säljs först, för att det är ett djurplågeri att låta fiskarna ligga framme så länge, det blir bara solkigare och solkigare för varje timme som går.

                        Och det ska vi väl som djurvänner göra allt för att undvika.

                        Det negativa med detta det är när fisken är såld så kommer många att gå, men vad är viktigast ska vi plåga fisken.Janne

                        Kommentar

                        • kaj.p
                          Användare
                          • april 2002
                          • 2294

                          #13
                          Jag tycker som Janne att det är bra med ett fast bord.
                          Jag har tidigare haft som förslag att man kör ett fast bord med startpris kanske 150 kr sedan sjunker det med 20 kr i halvtimmen.
                          Dvs kl 12.. kostar det på bordet 150 kr kl 12.30 130 kr osv
                          Diskussällskapet
                          www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • Rooster
                            NCS Medlem
                            • november 2009
                            • 473

                            #14
                            Ursprungligen postat av malawijanne
                            Vi som har sålt på auktionen brukar lägga ut det i denna tråden, så vi kan väl uppmana dom som kommer att sälja något kan väl lägga ut det i denna tråden, någon som är mycket på zoopet kan väl uppmana dom som skriver på zoopet att även skriva i denna tråden, vad dom kommer att sälja.
                            Listan som jag tror att Ola frågar efter, det var väl den listan som tony brukar printa ut på plats på auktionen.Janne
                            Ja absolut, om det inte redan är gjort skall jag orda nått om det på zoopet.
                            Ja vi printar ut en lista på plats som vanligt, men det går som sagt alltså inte att se vad som föranmälts hittills, åtminstone inte i nuläget.
                            Senast redigerad av Rooster; 15 november 2010, 00:20.

                            Kommentar

                            • Rooster
                              NCS Medlem
                              • november 2009
                              • 473

                              #15
                              Ursprungligen postat av malawijanne
                              Nu har jag tyvärr inte varit med på denna autionen på ett par år, men jag tänker dyka upp i år, och ev skall jag ha med mig några rödingar till malawisar för försäljning.

                              Men jag tycker att det fasta bordet skall vara kvar, så att det inte bli en massa påsar med samma grejer som det tar en massa tid att auktionera ut.

                              Men det viktigaste är faktiskt att se till att fiskarna säljs först, för att det är ett djurplågeri att låta fiskarna ligga framme så länge, det blir bara solkigare och solkigare för varje timme som går.

                              Och det ska vi väl som djurvänner göra allt för att undvika.

                              Det negativa med detta det är när fisken är såld så kommer många att gå, men vad är viktigast ska vi plåga fisken.Janne
                              Vad trevligt att du å dina röda vackra fiskar kommer å besöker oss!
                              Personligen tyckte väl jag att fasta bordet gott kunde vara kvar, men tydligen har det fasta bordet inte funkat efter förhoppningar tidigare år så vi slopar det i år.
                              Men som sagt vi prövar oss fram hela tiden för att allt skall bli så bra som möjligt, allt har ju sina för och nackdelar... Är mkt möjligt att fasta bordet kommer tillbaka tills nästa gång...

                              Angående det att fiskarna skall auktioneras ut först finns ju det stora som vi ser det problemet som du beskriver! Jag tror ärligt talat att vi alla vill fiskarnas bästa men samtidigt så transporteras ju fisk från tex. Afrika å Sydamerika långt innan de når oss å det verkar gå bra ändå.
                              Jag vet att de paketeras om å att det säkert finns ett visst svinn å en det ena med det andra. (sen har vi ju det faktum att många av deltagarna på auktionen har lång väg hem).
                              Men vi har åtminstone O2-gas så det finns möjligheter till ompaketering på plats. Sen är det ju alltid lämpligt att inte mata fiskarna ett par dagar innan auktionen. Man får helt enkelt göra vad man kan... Auktionen skulle inte alls bli samma grej om vi auktionerade ut all fisk först!
                              Hoppas folk respekterar våra "regler" och upplever auktionen som ett trevligt och givande event.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...