tahuantinsuyoa macantzatza

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tisse89
    Användare
    • januari 2011
    • 330

    Snygga bilder på en snygg fisk!
    CA

    Parachromis loisellei
    Cryptoheros sajica
    Hypsophrys nicaraguensis

    SA

    Pterophyllum altum

    < 2124L >

    Kommentar

    • Banderad
      Användare
      • februari 2006
      • 3479

      Ursprungligen postat av DaRe
      Tog lite bilder för min säljes annons, jag vill prioritera Guianacarorna som går i samma kar och de blir väldigft störda av dessas aggressivitet.
      Riktigt fräcka

      /Jocke

      Kommentar

      • Uffe Lindström
        Användare
        • maj 2005
        • 285

        Attans vilka snygga fiskar och foton!
        www.youtube.com/user/Uffelimpan

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          tackar tackar, jo de är riktigt coola firrar!!
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • september 2009
            • 22831

            Vore intressant att höra om artikeln var till nytta för er som har denna fisk nu? Det vore kul att höra om andra erfarenheter som inte går ihop med mina också.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • ewa
              NCS Medlem
              • mars 2013
              • 457

              Snygga bilder DaRe!

              Kommentar

              • Uffe Lindström
                Användare
                • maj 2005
                • 285

                Bra och intressant artikel!!
                Fantastiskt med din bekant som upplevt dem i dess naturliga miljö
                Inkastenen är en fantastisk intressant ciklid med sitt bilaterala munruvande beteende. Det är inte förrän på "senare år" jag förstått att det finns munruvande sydamerikanska ciklider. Vem skulle kunna tro att ett halvförmultnat löv skulle kunna vara världens bästa "barnvagn"!
                Min erfarenhet sträcker sig inte till 2 par i samma burk men jag skulle gissa det krävs lite tur att få 2 "fungerande" par i samma burk.
                Jag hade 4 st. i ett 220 akvarium och där fanns det absolut inte plats för mer än ett par.

                Mvh
                Uffe


                Ursprungligen postat av DaRe
                Vore intressant att höra om artikeln var till nytta för er som har denna fisk nu? Det vore kul att höra om andra erfarenheter som inte går ihop med mina också.
                www.youtube.com/user/Uffelimpan

                Kommentar

                • olof
                  Användare
                  • april 2002
                  • 1823

                  Ursprungligen postat av Uffe Lindström
                  Jag har samma erfarenhet också. Hannarna tycker sig vara riktigt duktiga pappor och jagar iväg honorna efter nån vecka. Är akvariet för litet så har han med all säkerhet ihjäl henne också. Jag lyckades rädda min hona i sista stund.
                  Nu har jag inte haft mina par ihop, men det är kanske lösningen.

                  Man kan undra om det är en tillfällighet att vi alla har samma erfarenhet eller om dom "är så". Men samtidigt... alla våra inkastenar är väl ganska unga och åldern kanske gör hannarna lite mer tålmodiga.
                  Jag har inte denna erfarenhet. Jag tycker de är exemplariska föräldrar som är duktiga på delad vårdnad. Jag har dragit upp ett par kullar av arten för ett antal år sedan och har nu en ny kull på G. Jag hr aldrig upplevt just detta.

                  Mvh

                  Olof
                  http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                  Kommentar

                  Arbetssätt...